مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند، گفت: از نیکوکاران استان اردبیل خواستاریم با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، این نهاد را بیش از پیش در کمک‌رسانی به خانوار تحت حمایت و دیگر اقشار نیازمند جامعه یاری کنند.

وی با بیان اینکه از محل سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت 2 هزار و ۷۵۶ فقره تسهیلات کاملا قرض‌الحسنه به مددجویان و افراد نیازمند استان اردبیل پرداخت شده است، افزود: تسهیلات پرداختی در قالب وام کارگشایی، وام اشتغال و وام محکومان جرائم غیرعمد در اختیار خانوار مستمند استان اردبیل قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 2 هزار و ۳۷۲ مددجو از تسهیلات کارگشایی صندوق امداد ولایت بهره‌مند شده‌اند تا گرهی از مشکلات خود بگشایند، بیان کرد: پس از بررسی‌های لازم، برای رفع مشکلات درمانی، تعمیر و مقاوم سازی مسکن، تأمین جهیزیه، تهیه لوازم اساسی منزل، هزینه‌های تحصیلی و سایر نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر، به افراد واجدشرایط تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی پرداخت ‌می‌شود تا بتوانند مسائل خود را برطرف کنند.

دشتی با بیان اینکه 5 میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: ۳۸۴ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات خوداشتغالی وارد بازار کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به توانمندسازی و خوداتکایی خانوار بی‌بضاعت جامعه اختصاص می‌یابد، اعلام کرد: سپرده‌گذاری و کمک‌های خیران در صندوق امداد ولایت، راهگشای بسیاری برای رفع مشکلات و توانمندسازی خانوار مستمند استان اردبیل است که این امر تسریع و تسهیل خودکفایی آنها رارقم می‌زند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سنت قرض‌الحسنه یکی از موضوعات مهم در بانکداری اسلامی است، بیان کرد: صندوق امداد ولایت با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه و نهادینه شدن آن در بین آحاد مختلف مردم راه‌اندازی شده که تا کنون نتایج حائز اهمیتی را به دنبال داشته است.
دشتی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به سپرده‌گذاران سود مالی نمی‌دهد و از دریافت کنندگان تسهیلات نیز سود و جریمه دیرکرد نمی‌گیرد، گفت: در صندوق امداد ولایت، هرگونه تسهیلات تنها با سه درصد کارمز پرداخت می‌شود تا اصول نظام بانکداری اسلامی را رعایت کرده باشیم.

وی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با کمترین هزینه و اندک شعب بانکی، بیشترین خدمات را به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل ارائه می‌کند، افزود: صندوق امداد ولایت بر مبنای بانکداری الکترونیکی فعالیت می‌کند که هیچ‌گونه هزینه‌ای را به بانک مرکزی تحمیل نکرده و تمامی امور نیز توسط امدادگران کمیته امداد به عنوان «عامل صندوق» صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت بدون وقفه و با ضمانت آسان در اختیار مددجویان استان اردبیل قرار می‌گیرد، اعلام کرد: به دلیل اینکه خانوار بی‌بضاعت جامعه با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، صندوق امداد ولایت شرایط مناسبی را برای ضمانت آسان مددجویان به وجود آورده است تا درسریع‌ترین زمان ممکن به مسائل آنها رسیدگی شود.

دشتی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت، آمادگی انعقاد تفاهمنامه با ادارات، موسسات خیریه، درمانگاه‌ها و سایر آحاد مختلف مردمی برای یاری‌رسانی هرچه بیشتر به خانوار مستمند جامعه را دارد، گفت: خیران به صورت عادی و ویژه می‌توانند در این صندوق سپرده گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در سپرده‌گذاری عادی، نیکوکاران می‌توانند در هر زمانی که خواستند سپرده خود را دریافت کنند، اعلام کرد: در سپرده‌گذاری ویژه نیز مبلغی به عنوان امانت نزد صندوق امداد ولایت می‌ماند تا براساس نظر خیر، به صورت قرض‌الحسنه در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

بهره مندی بیش از 2 هزار مددجو از تسهیلات کارگشایی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.