انصاری با تأکید بر ضرورت کوچک سازی شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم معاونت‌های شهرداری را به 3 معاونت کاهش دهیم.

کاهش معاونت‌های شهرداری به 3 معاونتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا‌ انصاری نامزد تصدی‌ شهرداری تهران با حضور در شورای شهر تهران برنامه خود برای اداره شهر تهران را اداره کرد.

انصاری با بیان اینکه برنامه‌های خود را در 3 محور کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تنظیم کرده‌ام گفت: مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت‌ از برنامه‌های کوتاه مدت است.

وی افزود: در برنامه‌های بلند مدت با اتحادیه‌ها، اصناف، ارگان‌ها و سازمان‌ها تعامل ایجاد خواهیم کرد.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه 40 سال از مدیریت شهری گذشته و هنوز تعامل مناسبی با دولت نداشتیم اظهار کرد: توسعه مبلمان‌ شهری از نکاتی است که به آن توجه خواهیم کرد و در مرحله بعد به سراغ اعتمادسازی‌ خواهیم رفت.

انصاری با بیان اینکه زباله به عنوان طلای کثیف محل مناسبی برای کسب درآمد است, گفت: ما در شرایطی هستیم که از منابع درآمدی شهرداری محیط زیست را دچار چالش کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و شبکه ریلی باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: باید تلاش خود را معطوف به توسعه خطوط ریلی‌ و حمل و نقل ریلی در زیر سطح شهر کنیم.

انصاری در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به حیات شبانه گفت: زنده بودن شهر و نشاط اجتماعی از کارهایی است که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دو، سوم شهر را پارکینگ‌ها گرفته‌اند و شهر تبدیل به پارکینگ شده است گفت: باید توسعه پارکینگ‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه عملیاتی مشارکت عمومی باید به صورت جدی در دستور کار آید گفت: توسعه مشارکت بخش خصوصی و تعامل بخش دولتی می‌تواند بخشی از نیازهای ما را رفع کند.

انصاری با بیان اینکه هوشمندسازی هم می‌تواند سبب تقویت شفاف‌سازی شود اظهار کرد: رشد روزافزون‌ آسیب‌های اجتماعی را با تولیت‌ و مدیریت و واگذاری تصدی به بخش‌های مردمی می‌توان کاهش داد.

وی با بیان اینکه زیباسازی‌ مناظر شهری را در دستور کار قرار می‌دهیم اظهار کرد: افزایش شفافیت را به شدت بیشتری دنبال می‌‌کنیم و اگر بتوانیم با جلب مشارکت‌های مردمی درآمدهای ناپایدار را کم خواهیم کرد و به میزان 10 درصد به درآمدهای پایدار اضافه خواهیم کرد.

نامزد تصدی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عدم تعامل دولت با شهرداری سبب شده عوارض به عنوان مالیات تلقی شود.

انصاری با بیان اینکه در حوزه محیط زیست برنامه‌ای برای مقابله با انواع آلودگی‌ها داریم گفت: اولویت‌ مدیریت بحران‌ با شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: باغات تهران یک سرمایه بزرگ زیست محیطی هستند که باید حفظ شوند.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه نگاهمان در حوزه حمل و نقل یک طراحی بر اساس خودرو بوده گفت: با یک همکاری با آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم مناسب‌سازی پیاده‌روها در اولویت قرار گیرد و ضرورت استفاده از خودرو در همه بخش‌ها کاهش پیدا کند.

انصاری در ادامه با بیان اینکه مسئله ما در حوزه فرهنگی فروپاشی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: چشم‌اندازمان‌ این است که تعامل گفت‌وگو محور را با شهروندان برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ما می‌تواند مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی – اقتصادی باشد.

انصاری افزود: در بخش معماری مهم‌ترین مسئله معماری به عنوان صندوق درآمد دیده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ما هیچ هم‌خوانی با فرهنگ و شرایط اجتماعی ندارد گفت: بافت فرسوده به عنوان یک سرمایه در اختیار شهر است و باید آن را حفظ کنیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران تصریح کرد: در بخش نیروی انسانی اعتقاد دارم که باید یک نگاه استراتژیک به بدنه شهرداری داشته باشیم چون در بدنه شهرداری نیروهای کارآمد و متخصص وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه کوچک‌سازی و چابک‌سازی از اولویت‌های کاری ما خواهد بود اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در ابتدای کار تعداد معاونت‌های شهرداری را حداقل تا 3 معاونت کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار