رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت:برخورد با عاملان فروش محصولات سوزن دوزی قاچاق در شهر ملی سوزن دوزی ضروری است.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان؛ خدایاری اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن محصولات سوزن دوزی که اغلب به صورت قاچاق وارد میشوند، ممکن است خرید و فروش این محصولات به راحتی انجام شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: معرفی سوزن دوزی اصیل ایرانشهر با طرح‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردش به صنعتگران و خریداران نیز یکی از راه‌هایی است که میتواند در فروش بهتر آن و جلوگیری از خرید محصولات بی کیفیت خارجی موثر باشد.

این مسئول ادامه داد: خرید محصولات وارد شده میتواند به بازار فروش محصولات ارزشمند منطقه و حتی به کیفیت این محصولات آسیب‌های جدی وارد کند بنابراین اقداماتی را با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: طرح شناسایی صنعتگران نیز میتواند بسیار موثر واقع شود چرا که شناسایی صنعتگران می‌تواند افزایش کیفیت، معرفی و فروش محصولات سوزن دوزی بلوچی و در نتیجه شناسایی افراد سودجو را به دنبال داشته باشد.

خدایاری بیان کرد: شناخت محصولات صنایع دستی که به صورت قاچاق از طریق مرز مشترک با افغانستان وارد می‌شود بسیار ضروری است که در جلسات مختلف به آن پرداخته شده است.

وی گفت: برخورد با عاملان فروش این محصولات توسط دستگاه‌های نظارتی بسیار ضروری است و مردم نیز میتوانند در شناسایی افراد سودجو و تحویل آن‌ها به مقامات قضایی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی افزود: با راه افتادن دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی این صنعت آسیب شناسی شده و با آن مقابله می‌شود.

انتهای پیام/پ

فروش محصولات سوزن دوزی قاچاق در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار