رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از اتمام ساخت ضریح مطهر خیمه گاه حضرت امام سجاد (ع)و ساخت صحن حضرت زینب در کربلای معلی خبر داد.

ساخت صحن حضرت زینب در کربلا/اتمام ساخت ضریح مطهر خیمه گاه حضرت امام سجاد (ع)

به گزراش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در نشست خبری با عنوان اتمام ساخت ضریح مطهر خیمه گاه حضرت امام سجاد (ع) در شیراز و گزارش صورت گرفته در توسعه عتبات عالیات با اشاره به اینکه ۸۵ طرح توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس اجرایی شد، گفت: نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع)، هشتاد و ششمین پروژه‌ای است که توسط این ستاد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نیت پاک و خیر مردم استان فارس کار ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع)، به اتمام رسید که چندین کار بزرگ مثل درودزنی، قلم زنی، خاتم کاری، آب طلا کاری، پاسنگ مرمری و میناکاری روی آن انجام شد، ادامه داد: طول این نیم ضریح، چهار متر و ۹۰ سانتی متر، ارتفاع آن چهار متر و ۶۰ سانتی متر و عرض آن یک متر و ۳۰ سانتی متر است که در ساخت آن ۶ متر مکعب چوب ساج در این ضریح به کار برده شد.

قاسمی اظهار کرد: این نیم ضریح مطهر در خیمه گاه امام حسین (ع) تا پایان هفته ارسال و توسط نصاب‌های استان در کربلای معلی نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خیمه گاه تا فردا در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) مستقر است، اضهار کرد: ۶ پنجره حرمین کاظمین در صحن مطهر امامین کاظمین (ع)، نصب شد.

قاسمی با اشاره به اینکه صندوقچه قیر مطهر حضرت مسلم (س)، هم ارسال و در محل نصب شد، اظهارداشت: طرح توسعه علوی در نجف اشرف و صحن مطهر حضرت زهرا (س)، اجرایی شد و نیمی از صحن حضرت زهرا (س) را تحویل دادیم و امسال در اربعین حسینی این صحن مورد استفاده شود و ۵۰ هزار نفر در هر شب در اربعین از آن استفاده کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با تاکید بر اینکه صحن حضرت زینب (س) از باب القبله تا باب الراس و در نهایت به خیمه گاه در مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در سه طبقه بنا می‌شود که برای ساخت این ۲ صحن بالغ بر چهار هزار نفر از ایران برای ساخت حضور دارند و تمام مصالح از ایران خریداری می‌شود، یادآور شد: این صحن در پنج سال آینده این صحن به بهره برداری می‌رسد و در آن از هنر‌های معماری و اسلامی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ن

ساخت ضریح مطهر امام سجاد (ع)

برچسب ها: عتبات عالیات ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار