مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان از معدوم سازی بیش از 400 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر مصطفی کنارکوهی، مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت مستمر از مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی بازرسی انجام شد.

وی اظهار داشت: طی مدن مذکور و ۴۴۷ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم گردید و بیش از ۱۷ هزار مورد تذکر به واحدهای عرضه فرآورده خام دامی داده شد.

کنارکوهی نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی را یکی از وظایف این اداره کل عنوان و تصریح کرد: کارشناسان این اداره همواره به طور مستمر بر نحوه فعالیت این واحدها نظارت می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان اذعان داشت: کارشناسان دامپزشکی ضمن بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، نکات بهداشتی در زمینه تهیه و نگهداری گوشت قرمز،گوشت سفید و غیره را به متصدیان مراکز صنفی متذکر می­ شوند و در صورت مشاهده موارد تخلف، برخورد قانونی و لازم را با واحد صنفی می شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تاکنون ۲۸۷ واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی و عرضه مواد خارج از شرایط لازم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مصطفی کنارکوهی عمده این بازرسی ها را شامل؛ نظارت بر تاریخ تولید و انقضا، بهداشت مراکز عرضه، حفظ سرمایش مواد، شرایط نگهداری فرآورده ها و دارا بودن مجوزهای لازم دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت: تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری ها است و شهروندان باید فرآورده های مورد نیاز خود را از مرکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تأمین کنند.

انتهای پیام/گ

مرغ های فاسد معدوم شدند

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.