رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری کارگاه تربیت معلم سبک زندگی قرآنی برای اولین‌بار در این استان خبر داد و گفت : آموزش روخوانی ، مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از برنامه های این کارگاه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت‌الاسلام علی محمد رضایی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری کارگاه تربیت معلم سبک زندگی قرآنی برای اولین‌بار در این استان خبر داد و گفت:  آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، تجوید، مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از برنامه های این کارگاه است.

رضایی افزود: برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف اعم از تربیت معلم حفظ، تجوید، مفاهیم و غیره  در شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد و در یزد دوره تربیت معلم تجوید ویژه خواهران و صوت و لحن ویژه برادران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های باز‌آموزی معلمان قرآن تصریح کرد: معلمانی که در سال‌های قبل آموزش دیده اند در یک دوره باز آموزی اطلاعات شرکت خواهند کرد که این دوره برای تمامی شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: در ماه آذر دوره باز آموزی معلمان قرآن در شهرستان‌های خاتم، یزد، مهریز و اردکان با حضور استاد کشوری بهروز یاری گل برگزار می‌شود و این دوره در بقیه شهرستان‌ها تا پایان سال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره اینکه در سال گذشته در ۴ شهرستان کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی اجرا شده است، بیان کرد: امسال در ۶ شهرستان باقی مانده این کارگاه‌های یک روزه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگاه سبک زندگی قرآنی در شهرستان‌های مهریز و اشکذر در تاریخ هشتم آذرماه، بافق و بهاباد نهم آذرماه، ابرکوه ۱۵ آذر و خاتم ۱۶ آذرماه سال جاری با حضور اساتیدی از تهران برگزار خواهد شد.

رضایی گفت: پس از اجرای کارگاه‌های یک روزه ممتازین کارگاه در مرکز استان حضور می‌یابند و در کارگاه سه روزه سبک زندگی قرآنی که در تاریخ ۱۹، ۲۰، ۲۱ دی‌ماه برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و در ادامه بهترین‌های سال ۹۶ و ۹۷ در کارگاه ۳ روزه تربیت معلم سبک زندگی قرآنی که برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

 دوره آموزشی استعداد‌های قرآنی ویژه نوجوانان پسر در استان یزد

حجت‌الاسلام رضایی گفت: دوره آموزشی استعداد‌های قرآنی ویژه نوجوانان پسر استان داریم که هر ۱۵ روز یکبار افراد از سراسر استان به دفتر مرکزی می‌آیند و کلاس‌های ویژه آموزشی با بهترین اساتید استان همچون مختاری، کاظمی و شایق دارند و در بهمن‌ماه مسابقه قرائت قرآن بین شرکت‌کنندگان در کلاس انجام خواهد شد و ممتازین در اسفندماه در مسابقه کشوری حضور خواهند داشت.

وی طرح آموزشیار روخوانی و روانخوانی ویژه کارکنان سپاه و نیروی انتظامی با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این طرح در راستای تربیت معلم قرآن بین کادر سپاه و نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

رضایی تربیت داور وقف و ابتدا ویژه مسابقات قرآنی در اواخر آذرماه جاری را یادآور شد و گفت: در دهه فجر نیز مراسم قرآنی و مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.