رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: تعداد 7 سند مالکیت تک برگی در سال جاری برای موقوفات و بقعاع متبرکه این شهرستان اخذ شده است .

معرفی اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت به عنوان اداره برتر کشور در سال 96به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  مهدی محمدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت ضمن گرامیداشت دهه وقف در نشست با خبرنگاران گفت: از 15 تا 24 آبان دهه وقف نامگذاری شده است برنامه هایی که از اداره کل ابلاغ شده در همه شهرستان ها اجرا می شود.

وی ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت دهه وقف افزود:تشکیل ستاد دهه وقف در دفتر امام جمعه با حضور مسئولان ادارات،نواختن زنگ وقف در مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش،راه اندازی ایستگاه وقف و سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مصلی همزمان با برگزاری نماز جمعه،تجلیل از نفرات برتر چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن ،دیدار با خانواده شهدا ،برگزاری همایش وقف و حوزه علمیه 22 آبان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی،چاپ بروشور،دیدار با امام جمعه و فرماندار،ارائه گزارش عملکرد ،گردهمایی با مربیان و موسسان قرآنی 25 آبان از جمله برنامه های دهه وقف در شهرستان جیرفت است.

محمدی تصریح کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از برنامه های ویژه اداره اوقاف و امور خیریه می باشد که از سال 90 با بیش از 6 هزار نفر شرکت کننده برگزار شده و تعداد 2500 گواهی نامه حفظ قرآن برای شرکت کننده در این طرح صادر شده است.

محمدی در بحث مساجد گفت:تعداد 400 مسجد ساماندهی شده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت اظهار کرد: از برنامه های ابلاغ شده طرح آرامش بهاری ویژه عید نوروز و طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان و جشن علوی و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی ،اجرای نیات از محل موقوفات و اجرای نیات برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و اعزام 30 نفر مربی به قم در جیرفت انجام شده است .

وی در بحث تثبیت و سنددار کردن موقوفات و بقاع متبرکه افزود: در حال حاضر از کل موقوفات به تعداد 45 عدد که 3 عدد آنها درآمد زا و منفعتی وو هرسه باغ هستند و مابقی انتفاعی است ، کار تثبیت و سند دار کردن آنها در مرحله پایانی می باشد که باید امسال تمام موقوفاتی که تاکنون سند مالکیت آنها اخذ نشده تا پایان سال انجام شود.

وی افزود: در سال 97 تعداد 7 سند مالکیت تک برگی برای موقوفات و بقعاع متبرکه اخذ شده و در هفت ماهه دوم تعداد پنج وقف انتفاعی ( مسجد و حسینیه )توسط واقفان وقف شده است.

محمدی گفت:یکی از مهم ترین وظایف اداره اوقاف و امور خیریه ساخت و ساز بقاع متبرکه در حوزه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد می باشد که در حال حاضر عملیات ساخت و ساز و گچ بری بنای بقعه متبرکه امام زاده سید عبد الله مردهک با اعتبار 75 میلیون تومان در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: ساخت و ساز امام زاده سید حسین روستای کرنگ بحرآسمان که در حال حاضر فنداسیون کف آن با اعتبار مبلغ 25 میلیون تومان در حال پی ریزی می باشد.

وی همچنین تصریح کرد:بحث ساخت و ساز و تکمیل شبستان امام زاده سلطان سید احمد ساردوئیه در حال حاضر عملیات نرده کشی و رنگ آمیزی آن با اعتباری به مبلغ 18 میلیون تومان و سنگ کاری داخل شبستان و کفشداری امام زاده با دستمزد اجرا حدودا مبلغ 50 میلیون تومان همچنین شیب گیر ی سقف شبستان با هزینه دستمزد مبلغ 17 میلیون تومان ایزوگام مبلغ 15 میلیون تومان و گچ کاری سقف کفشداری امام زاده مبلغ 7 میلیون تومان که جمعا اعتباری به مبلغ حدودا 107 میلیون تومان برای ساخت شبستان امام زاده سید سلطان احمد ساردوئیه هزینه شده است.

مهدی محمدی گفت :در سال 96 اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت به عنوان اداره برتر کشور معرفی شد.

یادآور می شود:نشست تخصصی وقف و رسانه به مناسبت گرامیداشت دهه وقف با حضور خبرنگاران در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت برگزار شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار