مانور پدافند غیرعامل در راستای افزایش آگاهی و ایمنی دانش آموزان در مقابله با حوادث طبیعی و تهدیدات دشمنان خارجی در یکی از مدارس شهرستان خاتم اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد محمودی معاون عمرانی فرماندار خاتم پدافند غیرعامل و امداد ونجات را یک ضرورت در جامعه دانست و گفت: مانور پدافند غیرعامل در راستای افزایش آگاهی و ایمنی دانش آموزان در مقابله با حوادث طبیعی و تهدیدات دشمنان خارجی در دبیرستان طالقانی شهرستان خاتم اجرا شد.

محمودی افزود: اجرای این مانور درمدارس باتوجه به متمرکز شدن جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان درمحیط‌های آموزشی ضروری است و مشاهده و شرکت دانش آموزان در مانور ها نقش قابل توجهی در افزایش اطلاعات و اقداماتی که باید در حین وقوع بحران ها انجام دهند؛ دارد.

سرهنگ باقری جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم با بیان اینکه آمادگی دانش آموزان و جامعه برای مقابله با تهدیدات دشمن از الویت‌های پدافند غیر عامل است گفت: پدافند غیرعامل خسارت‌های مالی، جانی وتأسیساتی ناشی از حوادث وبحران‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد.

سرهنگ باقری افزود: در این مانور همزمان با به صدا در آمدن آژیر خطر و اعلام وضعیت اضطراری فرضی، دانش آموزان با توجه به آموزش‌هایی که از قبل فرا گرفته بودند عده ای  اقدام به خاموش کردن آتش و رسیدگی به مصدومان کردند.

انتهای پیام/ غ

اجرای مانور پدافند غیر عامل در شهرستان خاتم

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.