به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و به منظور ارتقای سلامت اداری و سطح آگاهی کارکنان، کارگاه آموزشی یکروزه پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با آسیب های فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر در شهرستان میاندواب برگزارشد.

   در این کارگاه آموزشی سروان پیر عباسی در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: ، ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مناسب مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی در خصوص برگزاری منظم دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: آموزش، گام اول در اجرای موفق تمامی برنامه هاست و هدف از آموزش و آگاهی افراد جامعه در خصوص پیشگیری از اعتیاد، حفاظت از سرمایه های انسانی و جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی و گرفتار شدن افراد جامعه در دام اعتیاد است.

وی با اشاره به مراحل گرایش فرد به مواد مخدر تصریح کرد: اکثر افراد تصور می کنند با یکبار مصرف مواد مخدر هرگز معتاد نمی شوند و متأسفانه این باور غلط در جامعه رواج یافته، در حالی که مصرف مواد مخدر برای بار اول موجب آشنایی فرد با مواد مخدر و ایجاد نشاط کاذب در شخص شده که مرحله اول گرایش فرد به اعتیاد است. مرحله شک و تردید، شک و مقاومت و اعتیاد کامل، مراحل بعدی گرایش به سمت مواد مخدر است.

در ادامه سروان پیر عباسی به تشریح عوامل موثر در گرایش فرد به مواد مخدر از جمله عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی، علایم و نشانه های ظاهری فرد معتاد، آثار مخرب مواد مخدر پرداختند.

انتهای پیام/ع

کارگاه پیشگیری از اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.