رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مسابقات جهانی الجزایر رنکینگ بسیار ارزشمندی دارد و ملی پوشان ما باید عملکرد خوبی در این رقابت ها داشته باشند تا رنکینگ خودمان را در جهان حفظ کنیم.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جهانی شمشیربازی الجزایر اظهار کرد: بعد از بازی های آسیایی جاکارتا 2018، مسابقات جهانی شمشیربازی الجزایر اولین رویدادی است که تیم ملی شمشیربازی کشورمان در آن شرکت می کند.  تیم ملی سابر ایران با 264 امتیاز در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است البته امتیاز ما با تیم چهارم یعنی کشور آلمان برابر است اما این تیم به دلایلی بالاتر از ما در جدول قرار دارد، در کل تیم ایران هم جایگاه چهارم جهان را در اختیار دارد، در این رنکینگ تیم های کره جنوبی، ایتالیا و مجارستان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند.

او در ادامه افزود: تیم های مطرحی مانند ژاپن و چین هم در رنکینگ جهانی پایین تر از تیم کشورمان قرار دارند و این نشان می دهد که سطح تیم ملی سابر کشورمان بسیار بالا است. مسابقات جهانی الجزایر رنکینگ بسیار ارزشمندی دارد و ملی پوشان ما باید عملکرد خوبی  در این رقابت ها داشته باشند تا رنکینگ خودمان را در جهان حفظ کنیم، همچنین این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو نیز حائز اهمیت است.

باقرزاده درباره انتظارش از ملی پوشان کشورمان در این مسابقات گفت: ما انتظار داریم که ملی پوشان شمشیربازی سابر کشورمان چه در بخش انفرادی و چه در بخش تیمی، خصوصا در بخش تیمی عملکرد قابل قبولی داشته باشند چون همان طور که گفتم این مسابقات برای حفظ جایگاه ایران در رنکینگ جهانی و کسب سهمیه المپیک 2020 تویکیو بسیار اهمیت دارد.

وزارت ورزش  و جوانان در حد توان به ما کمک کرده است

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره ی کمک های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این فدراسیون بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور،  خدا را شکر با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هیچ خللی به روند اعزام های بازیکنان به خارج از کشور به وجود نیامده است.

وی در ادامه گفت: البته فدراسیون شمشیربازی در موارد مختلفی در گذشته صرفه جویی کرده است و اکنون برای اعزام ملی پوشان به رقابت های جهانی الجزایر که در آن جا بهترین تیم ها و ورزشکاران حضور دارند ما هیچ گونه مشکلی نداریم، وزرات ورزش و جوانان هم در حد توان کمک های بسیار خوبی به فدراسیون شمشیربازی کرده است.

استعدادیابی در فدراسیون شمشیربازی در سطح خوبی قرار دارد

فضل الله باقرزاده درباره استعدادیابی فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: هم اکنون در سالن شهید شیروردی در تهران، تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورمان تمرین می کنند، اکثر این ورزشکاران از طرح های استعدادیابی کشف شده اند، مسابقاتی را در بخش های نونهالان و نوجوانان برگزار کردیم و بهترین های این مسابقات را در اردو های تیم ملی استفاده کرده ایم. هیچ وقت مثل الان کمیته استعدادیابی فدراسیون شمشیربازی فعال نبوده است.

وی در پایان گفت: چهارم و پنجم آذرماه جام جهانی جوانان در تهران برگزار خواهد شد و نزدیک به 14 و 15 کشور مطرح دنیا در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:

باقرزاده: انتظار مدال آوری در المپیک جوانان جهان نداریم

باقرزاده: عنوان ششمی تیم ملی سابر بانوان راضی کننده نیست

صعود تیم سابر مردان ایران به فینال بازی‌های آسیایی


انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره مسابقات جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار