رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: برای نخستین بار است که یک نماینده از شمشیربازی در رقابت های المپیک جوانان جهان از ایران شرکت می کند و ما از شاکر انتظار زیادی در این مسابقات نداریم.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت امیرحسین شاکر نماینده شمشیربازی ایران در المپیک جوانان جهان اظهار کرد: شاکر تنها شمشیرباز کشورمان در المپیک جوانان جهان است که در بخش اسلحه سابر به مصاف حریفان خود خواهد رفت. انتخاب او از طرف فدراسیون جهانی شمشیربازی بوده، چون یکی از بازیکنان در قاره آسیا از حضور در المپیک جوانان انصراف داد و فدراسیون جهانی شاکر را به دلیل درخشش در بازی های جهانی که اوایل امسال در ایتالیا برگزار شد جایگزین وی کرد.


باقرزاده در ادامه گفت: در سه دوره ای که المپیک جوانان جهان برگزار می شود، برای نخستین بار است که ایران یک نماینده در شمشیربازی دارد و شاکر تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک زیر نظر امین قربانی و پیمان فخری پیگیری می کند و تمامی اقدامات لازم از سوی فدراسیون شمشیربازی برای این بازیکن صورت گرفته است.


او در ادامه افزود: شاکر در نهم مهرماه به المپیک جوانان جهان که در بوینس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شداعزام می شود و همین که او توانسته سهمیه این مسابقات را کسب افتخار بزرگی برای فدراسیون شمشیربازی است چون در دوره های قبلی هیچ نماینده ای از شمشیربازی نداشتیم و خداراشکر توانستیم در این دوره حضور داشته باشیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی  درباره مدال آوری در المپیک جوانان بیان کرد: ما انتظار مدال آوری از امیرحسین شاکر در این بازی ها نداریم، المپیک جوانان جایی برای اتحاد ملل ها، بهبود روابط بین کشورها و صلح و دوستی است. در این رقابت ها بهترین های جهان حضور دارند و امیدوارم که شاکر بتواند بهترین نتیجه را کسب کند و موفق ظاهر شود.

سومین دوره بازی های المپیک جوانان 14 تا 26 مهرماه در بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:عملکرد قابل قبول شمشیربازان ایران در جاکارتا

خواستگاری پس از شمشیرزَنی/فوتبالی‌ها در فرودگاه اندونزی گیر کردند

صعود تیم سابر مردان ایران به فینال بازی‌های آسیایی


انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره شاکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار