مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: همه شهر‌های گیلان به جز ماسوله از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛‎ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: ۹۹/۷ درصد شهر‌های گیلان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و از ۵۲ شهر گیلان ۵۱ شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و فقط شهر ماسوله به دلیل بافت سنتی و قدمت تاریخی نمی‌توانند از گاز طبیعی بهره‌مند شود.

حسین اکبر افزود: در ۷ ماه نخست امسال ۶/۷ میلیارد مکعب گاز در استان گیلان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ /۳درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد گاز مصرفی در ۷ ماه امسال مربوط به نیروگاه گیلان بوده است و در بخش خانگی امسال مصرف کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز درصد بهره مندی روستا‌های گیلان را از گاز طبیعی ۹۴/۲ درصدی اعلام کرد و افزود: هزار و ۹۴۱ روستای گیلان گازدار هستند و ۶۳ روستای گیلان در حال اجرای عملیات گاز رسانی هستند.

حسین اکبر گفت:۵۰۰ میلیارد تومان شرکت گاز گیلان مطالبه دارد که این مطالبات در بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه اقلیم سرد برای مناطق گیلان از ۱۵ آبان شروع می‌شود تصریح کرد: در روستا‌های جیرنده و برسر در اقلیم یک (سرد) قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها و روستا‌های گیلان در اقلیم‌های ۲ و ۳ و ۴ قرار دارند و محاسبه گاز آنان بر اساس این تقسیم بندی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

برخورداری بیش از ۹۹ درصدی جمعیت شهری گیلان از نعمت گاز طبیعی

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.