مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت ۲۸ اثر تاریخی استان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با بیان اینکه امسال ۱۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت ۲۸ اثر تاریخی استان اختصاص یافته است ، گفت: در این مدت ۲۳ پرونده اثر  تعیین حریم شده که برای اخذ شماره ثبتی به سازمان مرکزی ارسال شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ موزه فعال با مجموع مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع در استان افزود: هم اکنون ۲ موزه در شهرستان‌های آشخانه و اسفراین با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در دست اقدام است.

یزدان پناه با بیان اینکه ۳۰۰ اثر امسال در استان در موزه مستندسازی شده است ، گفت: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی کشور ۶۱۲ اثر است.

وی به برنامه ریزی مبنی بر توجه به مرمت و احیای آثار تاریخی  استان تأکید کرد و گفت: یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار برای کاوش و گمانه زنی سه محوطه تاریخی ریوی، ارگ نادری و تپه معصوم زاده در امسال اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: محوطه‌های تاریخی گنجینه‌ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جای داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می‌شوند.

وی افزود: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی ، تنوع اقلیمی ، آداب و رسوم ، سنن اجتماعی و تنوع اقوام ، زمینه‌های مناسبی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری دارد.

انتهای پیام / ب 

تاکنون ۶۱۲ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.