عضو شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر(ص) گفت: مدیریت شهری باید هم‌زیستی انسانی را که از صفات پیامبر(ص) بوده، سرلوحه خود قرار دهد.

مدیریت شهری هم‌زیستی انسانی را سرلوحه خود قرار دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: بی‌شک ایشان بزرگترین موهبت تاریخ برای بشریت بوده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی رسول خدا فراتر از حد بیان است، تصریح کرد: از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان اخلاق نبوی است که خداوند در قرآن در خصوص رفتار ایشان آیاتی را نازل کرده است.

هاشمی افزود: در جهان امروز بیش از هر خصوصیتی به ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت نیاز داریم و اخلاقی که خداوند آن را الگوی ماندگار برای انسان توصیف کرده، امروز بیش از همیشه نیاز است.

وی تصریح کرد: جهان اسلام با وجود همه ثروت‌ها و منابع مادی‌اش به شدت در تنگنا قرار دارد و ریشه این وضعیت فقر اخلاقی است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر افراطیون اهل سنت با داعش و طالبان به خون‌ریزی می‌پردازند و اگر افراطیون شیعه با قرائت‌های تنگ‌ نظرانه و سطحی وجهه اسلام را تخریب می‌کنند، معلول فاصله گرفتن جوانان اسلامی از اخلاق نبوی است.

وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری باید از سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود مهربانی را ترویج کرده و هم‌زیستی و مدارا را که از صفات پیامبر(ص) بوده سرلوحه خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار