هنرمند قزوینی در رشته زیور آلات سنتی و حکاکی روی سنگ، مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به راهیابی آثار سه هنرمند قزوینی به مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی گفت: از بین این آن‌ها، اثر محسن حسنی‌ها در رشته زیور آلات سنتی و حکاکی روی سنگ در قالب ارزیابی آثار صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، گواهی نامه عالی جهانی و نشان مرغوبیت مهر اصالت یونسکو را از آن خود کرد.

حضرتی اضافه کرد: مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی  برای ارزیابی آثار هنری و محصولات با کیفیت و مرغوب صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در این مراسم آثاری موفق به دریافت گواهینامه جهانی می‌شوند که مبین هویت فرهنگی و ملی کشور و دارای خلاقیت در طرح، روش تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی در خلق اثر باشند.

محسن حسنی‌ها هنرمند رشته زیور آلات سنتی و حکاکی روی سنگ قزوین تا کنون هشت نشان ملی، یک نشان بین المللی مرغوبیت کالا از یونسکو و گواهی درجه یک هنری را در کارنامه هنری خود دارد.

همچنین این هنرمند جوان مبدع رشته منبت بر روی شیشه است که در سال ۹۲ موفق به ثبت این رشته به عنوان یک کد رشته در مجموعه رشته‌های صنایع دستی کشور شده است.

انتهای پیام/

صدور مهر اصالت یونسکو برای اثر هنری محسن حسنی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار