رحیم پور ازغدی گفت: بسیاری مکاتب، مکتب سیاسی و فکری اسلام را قبول ندارند، پس اختلافی بودن دلیلی بر غیرعلمی بودن مکاتب نیست.

خبرنگار: پوررضایی/وضعیت کنونی اقتصاد ایران نتیجه برجام استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش تجربه شکست یک اندیشه که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: ما از خدمات اندیشه اعتماد به آمریکا از مشروطه تا به حال بهره‌مند شده‌ایم، آیا زمان آن نرسیده که صاحبان این تفکر به شکست این اندیشه فکر کنند.

وی گفت: صاحبان این اندیشه معتقدند که شکست نخورده‌اند و همچنان این راه را ادامه می‌دهند، باید از آنها پرسید آینده دروغین این اندیشه تا کجاست؟

رحیم پور ازغدی بیان کرد: خوش بینی در این راه به ملت ما ضربه بسیاری زده است اما صاحبان این اندیشه هیچگاه قبول نمی‌کنند که  راهشان از ابتدا غلط بوده است و گاهی صدمات حماقت کمتر از خیانت به ملت نیست و مدام در توجیه و تطهیر دشمنان ملت هستند و مقصر را آزادی خواهان و انقلابیون می‌دانند.

وی گفت: در زمان انقلاب هزاران نفر مورد اصابت مستقیم گلوله  قرار گرفتند و کل کشور زیر دست آمریکا و انگلیس بوده است و برای تصمیمی هرچند کوچک باید از آنان اجازه گرفته می‌شد اما پس از انقلاب و با پایان یافتن این سلطه تحریم‌ها، تهدیدها و ترور علیه ملت شروع شد و اگر همچون بسیاری از ملت‌ها گوش به فرمان آنان بودیم هیچ مشکلی با ما نداشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این موضوع که بسیاری مکاتب، مکتب سیاسی و فکری اسلام را قبول ندارند نمی‌تواند توجیه مناسبی برای نادرست و غیرعلمی بودن آن باشد هرچند برای مثال مکتب لیبرال‌ها را بسیاری قبول ندارند اما خود لیبرال‌ها در اجرای مکتب فکری خود پافشاری می‌کنند پس اختلافی بودن دلیلی بر غیرعلمی بودن مکاتب نیست.

هواداران برجام نمی‌خواهند غلط بودن اندیشه خود را بپذیرند

ازغدی بیان کرد: قبل از مشروطه بسیاری افراد مسیر اشتباه اندیشه اعتماد به آمریکا را تا انتها رفتند و آسیب اصلی در این وادی متوجه مردم شد که آخرین مورد این آسیب جریان برجام است. طرفداران برجام نخواهند پذیرفت که این اندیشه کارگر و درست نیست.

وی در ادامه گفت: افرادی که در ابتدای انقلاب امام را به افراطی گرایی متهم می‌کردند، خود طرف یا مایل به حزبی هستند که منافع آنها را تأمین کند پس هیچ انقلاب و کشوری بعد پیروزی، خود را به رأی نگذاشته و قانون اساسی هیچ کشوری توسط مردم تصویب نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در قرن بیستم و در خلال دو جنگ جهانی اروپا 100 میلیون کشته داده است که این اتفاق در سایر نقاط جهان نایاب است اما در حال حاضر سیاست اروپا به این نتیجه رسیده که با خودشان در صلح باشند و دیگر کشورها را به سلطه درآورند.

بی ارزش شدن واحد پول کشور به دلیل اقتصاد برجامی است

وی در مورد اقتصاد ایران، بیان کرد: اقتصاد برجامی همان است که هم اکنون در بازار دیده می‌شود، در همین اربعین که چند روز از آن گذشته، چقدر بخاطر واحد پول و کم ارزش شدن آن تحقیر شدیم که این همان حاصل اقتصاد برجامی است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که مقابل اقتصاد برجامی است اصلا به اجرا درنیامده است، ماحصل اقتصاد مقاومتی یعنی صادرات به درستی و علمی مدیریت شود، قاچاق ریشه کن و کنترل شود و بانک‌ها در خدمت تولید باشند نه اینکه به نفع واردات کار کنند. اقتصاد برجامی نتیجه اعتماد به تعهد آمریکا و اروپا است.

ازغدی اظهار کرد: اگر یک ملت خودآگاهی و اراده‌اش را از دست بدهد، حتی اگر یک میلیون موشک هم ذخیره داشته باشد، شکست خورده و مهم است که در تفکر دانشگاهی چه می‌گذرد. از تاریخ اشغال سفارت‌ها تا به حال انقلابی گری مساوی با افراطی گری بوده است و مقاومت را غیرعلمی می‌دانند یعنی ملت نباید به شرایط خود آگاه باشد و گوش به فرمان آمریکا و متحدانش باشد.

وی در مورد معاهده FATFT، گفت: در FATF ما تعهد داریم و پذیرفتیم که خودمان را تحریم کنیم و با اجازه خودمان به ما فشار بیاورند در حالی که به دستور رئیس جمهور آمریکا این کشور از توافق پاریس بیرون آمده و دلایل آن را تضعیف اقتصاد آمریکا دانسته‌اند؛ این نشان می‌دهد که خود آنها به قوانین بین‌المللی که وضع می‌کنند پایبند نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عربستان به مدت 80 سال است که اقتصاد آمریکا و انگلیس را تأمین می‌کند. به بیان خود آمریکا هیچ حکومت عربی به فلسطین کمک و از آن حمایت نمی‌کند و تمام آنها حامی اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: عربستان حدود 400 حاجی را در مراسم حج می‌کشد اما در مجامع بین‌المللی اتفاقی نمیفتد اما برای مرگ یک روزنامه نگار جنجال به پا شده و مدام موضع گیری‌ها عوض می‌شود.

ازغندی در پایان گفت: 600 انگلیسی دائم هواپیماهای عربستان و امارات را برای جنگ یمن پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از خلبانان این هواپیماها فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی هستند اما خبری از حقوق بشر و اظهار تأسف آنان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار