چهارمین نشست مجمع همکاری‌های بین بخشی ترکیه و ایران در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در چهارمین نشست مجمع همکاری‌های بین بخشی ایران و ترکیه نظام‌های جدید اقتصادی و بخش‌های راهبردی ۱۴ و ۱۵ آبان‌ماه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی مجمع همکاری‌های بین بخشی ایران و ترکیه برای توسعه گردشگری با ترکیه خواهد بود، گفت: افزایش گردشگری و توسعه تجارت بین دو کشور باعث موفقیت‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر فی‌مابین خواهد بود.

وی افزود: بسیار خشنود از برگزاری جلسه دیپلماسی در اتاق بازرگانی که مرکز اقتصاد استان بوده، هستیم چرا که این نشانگر علاقمندی و اعتقاد وزارت امورخارجه نسبت به اقتصاد کشور و ارتباط اقتصادی کشور ایران با ترکیه است.

وی با اشاره به سبقه صد ساله اقتصادی ایران و ترکیه، گفت: استان به دلیل مشترکات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با ترکیه ارتباط زیادی داشته و ما تلاش بر افزایش روزافزون این ارتباطات هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به تاکیدات دو رئیس جمهور ترکیه و ایران مبنی بر گسترش روابط بین دو کشور، تصریح کرد: این توصیه‌ها براین اساس که دو کشور ایران و ترکیه با افزایش تجارت بیش از ۳۰ میلیارد دلار پیش رود و امیدواریم این نشست‌ها برای ایجاد چنین زمینه‌ای موثر واقع شود.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشکری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، گفت: از اینکه چنین جلسه دیپلماسی در تبریز به مدت دو روز برگزار می‌شود، خشنود هستیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: هفته گذشته دولت ترکیه جشن بزرگ جمهوریت را برگزار کرده و این مراسم توسط کنسولگری ترکیه در تبریز نیز برگزار شد و ما این جشن ملی را به مردم ترکیه تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی جلسه امروز برای توسعه گردشگری با ترکیه خواهد بود، خاطرنشان ساخت: افزایش گردشگری و توسعه تجارت بین دو کشور باعث موفقیت‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر فی‌مابین خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر افزایش گردشگری و توسعه تجارت ترکیه و ایران

برچسب ها: جاذبه گردشگری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.