معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پرداخت بدهی تمامی ناشران در طرح تابستانه کتاب گفت: امسال طرح پاییزه کتاب بدون بدهی در هفته کتاب اجرا خواهد شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ نشست «رونمایی از پوستر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی» با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب، سکینه مهدیانپور، مشاور معاونت توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، زهرا مظفر، معاون فرهنگی آموزش و پرورش فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی و سید محمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در خانه کتاب برگزار شد.

محسن جوادی با اشاره به هدف برگزار هفته کتاب گفت: هدف اصلی در برگزاری این مناسبت‌ها این است که دوباره نام مردم ایران را با با فرهنگ کتاب که در طول تاریخ با آن گره خورده، آشنا کنیم و ایران را با نام کتاب و دوستدار کتاب در جهان بشناسانیم.

معاون امور فرهنگی با تشکر از ستاد هفته کتاب در هماهنگی با سازمان‌ها و دیگر نهاد‌ها گفت: البته طی صحبت‌هایی که با دبیر و دبیرخانه هفته کتاب شده‌است، تمرکز ما بر خرید و خواندن کتاب است و به همین دلیل قرار است تمامی بدهی‌هایی که از طرح تابستانه کتاب مانده که حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون است را پرداخت کنیم و طرح پاییزه کتاب را نیز بدون بدهی در هفته کتاب آغاز کنیم. مقدمات این کار آماده شده‌ است و امسال هم به امید خدا با سقف مالی آنچه نسبت به سال گذشته برای طرح پاییزه کتاب در نظر گرفته‌ایم، این طرح را شروع می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طرح ارائه تسهیلات به کتابفروشی‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا بخش خصوصی و کتابفروشان ترغیب شده و انگیزه بگیرند. امیدوارم که این هفته کتاب، هفته خوب و پرثمری برای کتاب ایران باشد.

سپس نیکنام حسینی پور دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دغدغه ما این بوده است که در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت بهتری داشته باشیم چراکه یکی از فعالیت‌های عمده و مهم تبلیغات است و ما باید تا قبل از شروع هفته کتاب محتوا‌ها را آماده کرده و در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های ستاد اجرایی و شورای سیاست‌گذاری قرار بدهیم.

حسینی پور درباره طراحی پوستر یادآور شد: طرح‎‌های متفاوتی در کار پوستر ارائه شد که در نهایت پس از مشورت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب یک طرح از میان طرح‌های مورد نظر انتخاب شد که طرحی تلفیقی از کتاب سنتی و کتاب الکترونیک با نگاه به شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» طراحی شده است. این پوستر زیر نظر آقای داود ارسونی طراحی شده است.

دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب در خصوص برگزاری طرح پاییزه کتاب تاکید کرد: بزودی هم طرح پاییزه کتاب را همزمان با هفته کتاب و با سیاست حمایت از کتاب‌های تالیفی و ترجمه شروع خواهیم کرد.

حسینی پور در پایان گفت: تیزر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به زودی آماده خواهد شد و هماهنگی‌های لازم جهت پخش تیزر در تلویزیون و سینما‌ها قبل از اکران فیلم‌ها نیز انجام شده است.

این نشست، تنها رونمایی از پوستر هفته کتاب بود و جزئیات تمامی برنامه‌ها در نشست خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۵۰ نهاد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار