استاندار ایلام مطرح کرد؛

تردد 67 درصد زائران اربعین از مرز بین المللی مهران

استاندار ایلام از تردد67 درصد زائران اربعین از مرز مهران خبر داد و گفت: در حال حاضر مرز مهران به حالت عادی برگشته و از حجم ترددها کاملا کاسته شده است.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفتگو  با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; گفت: سال گذشته در سطح ملی بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر به مراسم اربعین مشرف شدند که از این تعداد 967 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند اما امسال تعداد 2 میلیون زائر از مرز های سه گانه به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد 1 میلیون و 85 هزار زائران اربعین از مرز بین المللی مهران به آئین ملی اربعین مشرف شدند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر مرز مهران به حالت عادی برگشته و از حجم ترددها  کاملا کاسته شده است.

استاندار ایلام گفت:سال گذشته ما مشکل زیر ساخت های ارتباطی داشتیم اما امسال بخش عظیمی از این مشکل مرتفع شد.

مهمترین اتفاق اربعین امسال بحث اسکان  زائران در شب طوفانی مهران بود که  با مدیریت خوب ستاد بحران و ستاد اربعین استان بخوبی انجام گرفت.

سلیمانی دشتکی بیان کرد:سال گذشته ما شاهد افرادی بودیم که بدون ویزا به مرز مهران مراجعه می کردند اما امسال با مدیریت هایی که انجام شد امسال شاهد کاهش محسوس مراجعه این افراد به مرز بودیم.

 وی گفت:کمیته امنیتی ستاد اربعین با هماهنگی نهادهای امنیتی و انتظامی بحث امنیت زائران را به خوبی مدیریت کرد که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
وی افزود:امسال مدیریت موکب ها در مجتمع های متمرکز در کاهش ترافیک در مسیرهای ورودی به شهر مهران و در داخل شهر و پایانه تاثیر گذار بود.
مهندس سلیمانی بحث کاپیتاژ وسایل نقلیه یکی از مسائل مهم در ایام اربعین  امسال دانست  که باعث ترافیک و اختلال در حمل و نقل زائران شد اما با هماهنگی و رایزنی با طرف عراقی این مشکل مرتفع شد.

استاندار ایلام در خصوص واگذاری ارز به زائران گفت: بحث تامین ارز مورد نیاز زائران یکی از مشکلاتی بود که امسال ما شاهد آن بودیم و بانک مرکزی با فعال کردن باجه های بانک های معین در مناطق تعیین شده در کشور عراق این مشکل را مرتفع کند.

وی گفت: سفر وزیران و معاونین و شخصیت های سیاسی کشور به مرز مهران دستاوردها و برکات خوبی برای توسعه زیرساخت های مرز مهران به همراه داشته و مساعدت هایی در این راستا صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در سفر وزیر محترم راه و شهرسازی بر اجرای طرح راه آهن اسلام آباد ایلام و ایلام به مهران تاکید شد.قرارگاه اربعین استان با برگزاری نشست های مختلف و رصد تردد زائران امسال منجر به مدیریت خوبی در ورود و خروج و اسکان و پذیرایی زوار داشت .تمام دستگاههای نظارتی در این مدت با رصد قیمت ها در مهران مانع از بالا رفتن نرخ ها شدند.

استاندار ایلام در پایان گفت: قرار است ستاد اربعین استان در همین هفته  تشکیل شود و در این ستاد از همه کمیته ها انتظار داریم که مشکلات خود را مطرح کنند تا نسبت به رفع آنها برای اربعین سال آینده کارشناسی شود.

انتهای پیام/ع

تردد 67 درصد زائران اربعین از مرز بین المللی مهران

برچسب ها: استانداری ، اربعین97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.