رئیس فدراسیون ووشو کشور گفت: در حال حاضر 55 هزار ووشوکار بیمه شده در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو در رقابت های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اردبیل افزود: تیم ملی ووشوی ایران در مسابقات جام جهانی چین به عنوان زادگاه رشته ووشو توانست مقام قهرمانی را به دست آورد.

وی اظهار کرد: قهرمانان استان‌های کشور در این رشته در اردبیل گردهم آمدند تا برای سال آینده قهرمانان رشته ووشو برای حضور در مسابقات جهانی و بین‌المللی از دل این رقابت‌ها انتخاب شوند تا حضور عزتمندانه کشورمان را در جام جهانی ووشو در سال آینده شاهد باشیم.

وی افزود: بعد از سال‌ها انتظار برای اولین بار با پشت سر گذاشتن کشور چین به عنوان زادگاه و مرکز ووشوی جهان توانستیم در جایگاه برتر دنیا قرار گیریم تا رویای قهرمانی در رقابت با کشور چین به حقیقت تبدیل شود.

رئیس فدراسیون ووشو بیان کرد: ما از همین مسابقات در اردبیل استارت تیم ملی را برای حضور در میادین جهانی و بین‌المللی می‌زنیم و خوشحال هستیم که اردبیل میزبانی شایسته برای این رقابت‌هاست.

علی نژاد تصریح کرد: به دلیل توانمندی استان اردبیل در رشته ووشو و مطلوبیت زیرساخت‌های این رشته بر این شدیم تا اردبیل را میزبان مسابقات قهرمانی کشور انتخاب کنیم که از امروز میزبان بیش از 450 ووشوکار برجسته کشور در قالب 34 تیم از استان‌های مختلف کشور است.

وی بیان کرد: ما در نیمه دوم امسال با بستن پرونده حضور تیم‌های ووشو در مسابقات برون مرزی تمرکزمان را در مسابقات داخلی و لیگ گذاشتیم به طوری که در ماه‌های آینده چهار لیگ جوانان، لیگ برتر بانوان، لیگ دسته یک و لیگ برتر آقایان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در رده جوانان بهمن‌ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد و بانوان نیز در آبادان و منطقه اروند رقابت خود را انجام خواهند داد.

وی افزود: دوره مربیگری درجه یک، دو و سه و دوره‌های داوری و اسلاش دان 5 و 6 نیز برگزار خواهد شد تا منتخبین کشور در این دوره‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ح

اردبیل میزبان بیش از 450 ووشوکار برجسته کشور

 

 

 

برچسب ها: ووشو ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.