استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۱ پروژه ناتمام پدافند غیرعامل در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات و توجه بیشتر مرکز استان خراسان شمالی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی گفت: تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی اولین درخواست استان از سازمان پدافند غیرعامل کشور است چراکه تشخیص سریع عوامل زیستی و بیولوژیکی از اولویت‌هاست ، بنابراین خواستار اقدامات مؤثر در این زمینه هستیم.

وی افزود: طبق ماده ۴ دستورالعمل اجرایی ساختار شرح وظایف و تشکیلات واحدها، کمیته پدافند غیرعامل در کشور دستگاه‌های اجرایی را موظف به ارسال پیشنهاد‌های سطح‌بندی و اولویت‌بندی خودکرده که تاکنون تنها وزارت نیرو در این راستا قدم برداشته است و پیشنهاد ما اجرای این دستور عمل توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی با هدف تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل است.

استاندار خراسان شمالی گفت: لزوم تجهیز شهرداری‌ها، سازمان‌های امداد و نجات و دستگاه‌های خدمات رسان به تجهیزات خاص مقابله با حملات و تهدیدات در حوزه‌های شیمایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و بنده بر این موضوع تأکید دارم.

خباز در پایان این ویدئوکنفرانس گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور ۵۰ درصد از اعتبارات تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل را در اختیار استان قرار داده است بنابراین ضمن قدردانی از این اقدام آنچه مسلم است این‌که ۱۱ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات و توجه بیشتر مرکز است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی افزود: برای برخی از پروژه‌های بااهمیت استان باید در بودجه سال ۹۸ ردیف اعتباری پیش‌بینی شود چراکه با این اعتبارات قطره‌چکانی که در اختیار استان قرار می‌گیرد احتمال به نتیجه رسیدن سریع اهداف بسیارکم است.

خباز ااضافه کرد: خراسان شمالی استانی مستعد برای بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه مانند سیل و زلزله است و هم‌چنین با توجه به اینکه محور‌های مواصلاتی استان سالانه پذیرای افزون بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر بوده ، بنابراین برای ایجاد آرامش خیال در مردم استان و مسافران باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

استاندار گفت: پدافند غیرعامل به زمان، مکان و مرز خاصی محدود نیست ، بلکه به وسعت کشور و حتی به وسعت کشور‌های همسایه است و در تمامی زمینه‌های مرتبط با امنیت مردم مانند بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی، حوادث غیرمترقبه و ... قابل‌طرح است.

خباز در ادامه افزود: پدافند غیرعامل به معنای ایجاد آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم در تمامی سطوح است تا با تسلط کافی و برنامه‌های اجرایی بتوانیم بحران‌ها را به‌درستی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ب

پروژه‌های ناتمام پدافند غیرعامل در خراسان شمالی نیازمند تخصیص اعتبارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.