ستاری گفت: برای حضور استارت آپ‌ها در بیمه نیازمند زیرساخت‌های مناسبی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و بیمه مرکزی گفت: خدمات بیمه‌ای جدید برای فروش محصولات به شرکت‌هاست و این ساختارهای جدید بیمه‌ای برای شرکت‌ها به وجود آمده است.

ستاری با اشاره به حضور استارت آپ‌ها در حوزه بیمه اظهار کرد: بسیاری از سامانه‌ها در حوزه بیمه فعال شده‌اند که البته نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارند.

وی با بیان اینکه ارتباط معاونت علمی با بیمه مرکزی از 4 سال پیش آغاز شده است، گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به زیرساخت و بسترهای مناسبی نیاز داریم که باید با همکاری یکدیگر زمینه سازی ایجاد این بسترها را فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نقش بیمه برای شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت‌ها برای فروش محصولات خود نیاز به ضمانت‌های خاص دارند که این ضمانت‌ها در قالب بیمه برای فروش محصولاتشان به آنها تعلق می‌گیرد.

ستاری درباره زیرساخت بیمه‌ای مناسب برای شرکت‌ها، اظهار کرد: تضمین فروش محصولات یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها و استارت آپ‌ها است و برای ورود محصولات به بازار و ایجاد خدمات نوآورانه  باید زمینه‌های بیمه‌ای لازم را فراهم کرد.

امضای تفاهمنامه با هدف ورود استارت آپ‌ها به فضای بیمه‌ای

وی با اشاره به درآمد تراکنش‌های بیمه در سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته تراکنش فینتک بیش از 130 هزار میلیارد تومان بوده است البته در این میان بازیگرهای سنتی مانند بانک و صندوق‌های مختلف وجود دارند که امروز بانک‌ها هم به بحث استارت آپ‌ها وارد شده‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بخش‌های مهم تفاهمنامه معاونت و بیمه مرکزی، گفت: ارائه سرویس‌های جدید و در اختیار گذاشتن آنها برای شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ورود استارت آپ‌ها به فضای بیمه‌ای از جمله بخش‌های مهمی است که در این تفاهمنامه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار