مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: یک هزار و ۱۰۰مدرسه استان میزبان برگزاری مانور پدافند غیرعامل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه برنامه‌های پدافند غیرعامل دانش آموزان را مقابل خطرات آماده می‌کند، گفت: یک هزار و ۱۰۰مدرسه استان میزبان برگزاری مانور پدافند غیرعامل شد.

 وی در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل در هنرستان دخترانه معلم سمنان بابیان اینکه رعایت اصول پدافند غیرعامل برای مصون ماندن از خطرات نظامی و غیرنظامی ضروری است، ابراز داشت: برای آماده‌سازی دانش آموزان یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان میزبان برگزاری مانور پدافند غیرعامل شد تا این افراد از نزدیک با اهداف و کارکردهای این سازمان آشنا شوند.

وی بابیان اینکه نهادینه شدن اهداف پدافند غیرعامل در بطن جامعه خسارت‌های ناشی از حملات احتمالی دشمن را کاهش می‌دهد، افزود: اجرای پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف سایبری، فنی و زیست‌محیطی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در این راستا علاوه بر مردم مسئولان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه مسئولان می‌بایست موضوع پدافند غیرعامل را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند، ابراز داشت: به‌منظور آشنایی مدیران و خانواده‌ها از اهداف پدافند غیرعامل دوره‌های آموزشی در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شده است.

کارخائی در ادامه تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به‌عنوان یک سند بالادستی می‌تواند به شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای لازم پیرامون آن بسیار اثرگذار باشد بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استانی در تحقق کامل این طرح همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه گردهمایی رابطان پدافند غیرعامل، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر طی هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است، اضافه کرد: فاز نخست، دوم و سوم طرح‌های پدافند غیرعامل به‌صورت کامل اجرا شد اما برای انجام مابقی طرح نیازمند ۱.۵میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/ گ

بیش از ۱۰۰۰ مدرسه استان سمنان میزبان برگزاری مانور پدافند غیرعامل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.