یکی از مهم ترین راه های داشتن محیط زندگی خوب و دلنشین، منظم بودن و پاکیزگی فضای خانه است. پنج راه زیر برای داشتن حفظ نظم و جلوگیری از هرج و مرج در فضای خانه وجو د دارد که با رعایت آن ها می توان به سادگی از گم شدن اشیا خانه جلوگیری کرد و از به وسایل منزل نظم بخشید.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، یکی از مهم ترین راه های داشتن محیط زندگی خوب و دلنشین، منظم بودن و پاکیزگی فضای خانه است. پنج راه زیر برای داشتن حفظ نظم و جلوگیری از هرج و مرج در فضای خانه وجو د دارد که با رعایت آن ها می توان به سادگی از گم شدن اشیا خانه جلوگیری کرد و از به وسایل منزل نظم بخشید.

1- بیشتر از آنچه روی وسایلی که ندارید و باید بعدها و در آینده بخرید تمرکز کنید، روی وسایل کنونی و داشته هایتان دقت کنید و به حفظ و تمیزی آن ها اهمیت دهید. کسانی که دائما افسوس وسایل نداشته شان را در خانه می خورند معمولا انگیزه کافی برای حفظ و نگهداری وسایل کنونی شان ندارند.


2- هر زمانی که می خواهید وسیله ای برای خانه تان بخرید، واقعا از خودتان بپرسید به این وسیله نیاز دارید و یا دارید بر اثر تلقین تبلیغات و تعریف دوست و آشنایان کالای بی مصرف و اضافی ای می خرید. هر چه وسایل خانه تان بیشتر و کوچک تر باشد داشتن خانه ای منظم و تمیز نیز به همان نسبت مشکل تر و سخت تر است.

3- یکی از بدترین وسایلی که به راحتی نظم منزل را به هم میریزد لباس های شماست. جوراب، لباس های زیر، کاپشن، پیراهن و تی شرت را می توان با اندکی حوصله و وقت در جای مخصوص خود در کمد گذاشت و از بی نظمی منزل جلوگیری کرد.

4- مجله و روزنامه و کتاب هایی را که نمی خوانید را از منزل دور کنید. حجم عظیمی از مجلات و روزنامه ها در منازل باعث آشفتگی خانه و درهم برهم بودن آن می شوند.

5- اگر نیاز به وسایلی دارید که فقط یک بار می خواهید از آن ها استفاده کنید و یا قصد دارید به ندرت از آن ها استفاده کنید در صورت امکان از خرید آن ها اجتناب کنید و از یکی از دوستان و آشنایان قرض بگیرید. بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند پخش کننده های متفاوت سی دی و دی وی دی وجود دارد که بعد از چندی دیگر کسی از آن ها استفاده نمی کند و می شود به راحتی از کامپیوتر برای پخش آن ها استفاده کرد./س

منبع: مشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار