مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آستانه سالروز شهادت امام رضا علیه السلام ۱۸ هزار زائر با پای پیاده راهی حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان که سنوات گذشته در آستانه سالروز شهادت امام رضا علیه السلام کاروان‌های عزاداری سواره و پیاده زائران امام هشتم از خراسان شمالی راهی مشهد مقدس می‌شوند ، گفت: امسال ۱۸ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی راهی مسیر ولایت عشق شدند.

وی افزود: پشتیبانی کاروان‌ها از لحاظ اسکان و تغذیه تا مرز فاروج – قوچان با ماست و پس از آن ساماندهی و پشتیبانی کاروان‌ها بر عهده استان خراسان رضوی است.

حجت الاسلام خادمی بیان کرد: امسال مقرر شده هر یک از کاروان‌های پیاده  یک روحانی همراه خود داشته باشند تا در مسیر سفر، آداب سفر را تبیین و نیاز‌های فرهنگی زائران را رفع کنند.

وی با بیان اینکه در طول مسیر، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مستقر شده است ، به همکاری ادارات اوقاف ، علوم پزشکی ، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در راستای هرچه مطلوب برگزار کردن این برنامه فرهنگی اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه خراسان شمالی در مسیر عبوری زائران استان‌های گلستان و سمنان قرار دارد و همه ساله زائران پیاده استان‌ها گلستان وسمنان از خراسان شمالی عبور می‌کنند ، گفت: در مجموع حدود دوهزار زائر پیاده از استان‌های گلستان و سمنان از مسیر‌های عبوری خراسان شمالی گذر می‌کنند که به آن‌ها هم خدمات رسانی می‌شود.

حجت الاسلام خادمی اظهار کرد: علاوه بر کاروان‌های پیاده زائران، امسال ۵۰ هزار زائر در قالب هیئت‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر به صورت کاروان سواره راهی مشهد الرضا می‌شوند.

انتهای پیام / ب 

امسال ۵۰ هزار زائر پیاده در قالب هیئت عزاداری از خراسان شمالی راهی مشهد الرضا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.