معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳۶۳ هزار و ۷۴۶ کلنی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اکبرنژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:در اجرای طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل از ۴ هزار و ۷۹۴ زنبوردار، ۳۶۳ هزار و ۷۴۶ کلنی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل همزمان با سراسر کشور با مشارکت ۷ هزار و ۷۰۰ کارشناس در گیلان اجرا شده است افزود: در اجرای این طرح، کلنی‌های زنبور عسل، اطلاعات تعداد کلنی‌های زنبور عسل، میزان تولید، تعداد زنبورداران و آفات زنبور‌ها بررسی و ثبت شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان چهارمین تولید کننده عسل در کشور است گفت: زنبورداران گیلانی امسال حدود ۸ هزار تن عسل به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تولید کردند.

وی از افزایش ۲۰ درصدی تولید عسل در مقایسه با پارسال در استان خبر داد و تصریح کرد: شرایط مساعد آب و هوا هنگام گلدهی گیاهان از مهمترین عوامل رونق تولید عسل در گیلان بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.