رئیس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمرکز بر تولید فناوری و محصولات دانش بنیان با محوریت زیست مواد دندانی از اولویت های تحقیقاتی این مرکز به شمار می رود.

تمرکز بر تولید فناوری و محصولات دانش بنیان در مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسین باقری رئیس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف از ایجاد این مرکز را تمرکز بر پژوهش‌های حوزه بیومتریال دندانی و ایجاد زمینه برای همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف دانش پزشکی و غیرپزشکی با محوریت زیست مواد دندانی عنوان کرد.

وی افزود: در این مرکز در کنار رشد تعداد مقالات و کیفی سازی پژوهش به موضوع مهم تولید فناوری به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است و در همین راستا برنامه ریزی به منظور تجهیز آزمایشگاه مواد دندانی و زیر ساخت‌های آن انجام گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه عاوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در طرح‌های پژوهشی سعی شده تا تمرکز بر روی تولید مواد دندانی مورد نیاز کشور، در راستای ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد که تاکنون با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری ارتقاء بهداشت دهان و دندان، در زمینه تولید مواد رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی به نتایج قابل توجهی دست یافته ایم.

باقری گفت: برنامه ریزی و عملیاتی سازی تحقیقات بین دانشگاهی از محور‌های مهم نقشه جامع علمی کشور به شمار می‌آید که در مرکز تحقیقات مواد دندانی به آن توجه ویژه شده است و امیدواریم به نتایج خوبی در این خصوص دست یابیم.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۷۷ مقاله دارای نمایه اسکوپوس و بالاتر در این مرکز تحقیقات منتشر شده است.

انتهای پیام// ز. م


اهداف دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محوریت زیست مواد دندانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.