فعالان تونسی ضمن محکوم کردن اعلامیه بالفور، از انگلیس، آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به عنوان مسئول جنایاتی یاد کردند که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود.

تجمع فعالان تونسی در سالگرد اعلامیه بالفور در برابر سفارت انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فعالان تونسی در سالگرد اعلامیه بالفور در برابر سفارت انگلیس تجمع کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی، ضمن محکوم کردن این اعلامیه انگلیسی که زمینه را برای شکل گیری رژیمی اشغالگر در فلسطین و آوارگی فلسطینیان فراهم کرد، از انگلیس، آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به عنوان مسئول جنایاتی یاد کردند که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود.

صلاح الداودی عضو کمیته مرکزی جریان خلق در تونس در حاشیه این تجمع به خبرنگار المیادین گفت: «هدف از تجمع، محکوم کردن جنایت تاریخی انگلیس در بخشش فلسطین به صهیونیست‌ها و همچنین برای تحمیل تبعات حقوقی این جنایت بزرگ بر انگلیس است، این تجمع برای اعلام حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و بیان این سخن است که اعلامیه بالفور بی اساس و باطل، و بازگشت آوارگان حق فلسطینیان است.»

بدر السماوی عضو دفتر سیاسی جنبش مبارزه ملی در تونس نیز گفت: «این تجمع اعتراض به موجی است که برای عادی سازی روابط، به شیوه رسوایی در هفته‌های اخیر در برخی از کشور‌های عربی به راه افتاده است. این تجمع برای حمایت از راهپیمایی‌های حمایت از حق بازگشت آوارگان در فلسطین و حمایت از تمامی گروه‌های مقاومت در جهان عرب به ویژه گروه‌های مقاومت در سوریه و لبنان است.»

انتهای پیام/

تظاهرات فعالان تونسی در سالگرد اعلامیه انگلیسی بالفور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
اگر تمام فعالان عرب در کشورهای عربی با هم متحد از حق بازگشت فلسطینیان و بدعت انتقال سفارت آمریکا به شهر بیت المقدس اشغالی اعتراضی جهانی کنند و دنیای اسلام از قبله اول مسلمین جهان دفاع و تمام ادیان الهی این حمایت را از فلسطینیان بکنند که صهیونیستها اشغالگرند... چگونه شهری که خود اشغال شده باید انتقال سفارت داشته باشد و این مطابق قوانین جهانی در سازمان ملل یک نقض آشکار قانون است....هر عرب اگر یک سطل آب به سمت اسرائیل و صهیونیستها بریزد اسرائیل و صهیونیستها را غرق خواهد کرد و با خود خواهد برد....
آخرین اخبار