در پی برگزاری انتخابات از سوی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، وزارت خارجه سوریه دو نامه اعتراضی به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

نامه اعتراضی سوریه به سازمان ملل در پی برگزاری انتخابات صهیونیستی در جولان اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) قصد برگزاری انتخابات «شهرداری‌ها و شورا‌های محلی» در جولان اشغالی را داشت، اما مردم این مناطق انتخابات مذکور را تحریم کردند. 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» دمشق با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت به برگزاری انتخابات مذکور در جولان اشغالی اعتراض کرد.

متن پیام به شرح زیر است: اقدامات مقامات رژیم اشغالگر با هدف اعطای مشروعیت به نهاد‌های غیرقانونی انجام می‌شود؛ نهاد‌هایی که سیطره رژیم اشغالگر را اجرایی می‌کنند. این تلاشی برای اجرای طرح‌های نژادپرستانه یهودی سازی و شهرک سازی این رژیم است. اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف مشروعیت بخشی، تثبیت اشغالگری و اجرای «قوانین اسرائیل» در جولان اشغالی سوریه انجام می‌شود. سوریه بار دیگر تاکید می‌کند جولان اشغالی، بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه است و سوریه دیر یا زود از هر راهی که شده برای بازپس گیری آن تلاش می‌کند. سوریه بر حمایت خود از شهروندان عربی سوری در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل، اجرای این انتخابات غیرقانونی و مخالفت آن‌ها با تصمیم الحاق جولان اشغالی سوریه (به فلسطین اشغالی) تاکید می‌کند.

در ادامه آمده است: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد از طریق محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر، هر چه سریع‌تر برای حفظ امنیت و صلح بین المللی اقدام کند. سوریه از شورای امنیت می‌خواهد «اسرائیل» را به احترام گذاشتن به قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت و سازمان ملل و متوقف کردن سیاست‌های غیرقانونی شهرک سازی و اقدامات سرکوب گرانه علیه مردم سوریه در جولان اشغالی وادار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار