درخواست ۴۰ سازمان آلمانی برای جرم دانستن صادرات سلاح به عربستان

۴۰ سازمان آلمانی از صدر اعظم آلمان خواستند واردات سلاح را به عربستان جُرم اعلام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، در پی کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی ۴۰ سازمان فعال آلمانی در زمینه صلح از آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور خواستند صادرات سلاح  به عربستان سعودی را جُرم اعلام کند.

این درخواست‌ها در نامه‌ای سرگشاده مطرح شده است و این سازمان‌ها قصد دارند دوشنبه آینده آن را به آنگلا مرکل تحویل دهند.

همچنین پویش جمع آوری امضا‌ها برای حمایت از این نامه سرگشاده در آلمان آغاز شده است.

در آغاز این نامه آمده است: با توجه به اینکه جهان به تازگی شاهد ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی داخل کنسولگری کشورش در استانبول بود این امر نشان از آن دارد که ریاض برای ارزش‌های حقوق بشر، آزادی بیان و مطبوعات هیچ احترامی قائل نیست.

در این نامه تأکید شده است: در حالیکه عربستان جنگ ویرانگر و خانمان‌سوزی را از سال ۲۰۱۵ علیه یمن آغاز کرده است و آن‌ را فرماندهی می‌کند باید مسئولیت کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان را در این کشور بپذیرد. این سازمان‌ها از تصمیم آنگلا مرکل مبنی بر توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی تا زمانیکه ابهامات قتل خاشقجی با شفافیت و مقبولیت روشن نگردد، قدرانی کردند.

همزمان با این موضوع و به دلیل جنایاتی که عربستان سعودی مرتکب می‌شود، فعالان آلمانی برای جمع آوری امضا‌های بیشتر از تعداد این سازمان‌ها و افراد به منظور اعلام مخالفت جامعه آلمان با جنایات سعودی تارنمایی در اینترنت به راه انداخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار