رئیس آموزش و پرورش مدارس عشایری کرمان گفت:کمبود تجهیزات در مدارس عشایری از جمله مشکلات ماست و دانش آموزان عشایردر بسیاری از مدارس عشایری از نداشتن وسایل سرمایشی و گرمایشی رنج می برند.

کمبود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس عشایریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر امیر تیموری رئیس آموزش و پرورش مدارس عشایری استان کرمان شب گذشته در نشست با مدیران و معاونان مدارس عشایری جنوب کرمان گفت: آموزش و پرورش عشایری یک شاهکار و خدمت بزرگ به کشور است فلسفه اش این است یک نهادی متناسب با زندگی مردم عشایری شکل بگیرد.

وی افزود: در مدارس عشایری یک معلم سخت کوش هفت پایه را تدریس می کند که نشان دهنده این است به موفقیت بزرگی دست یافتیم هیچ کس از تحصیل باز نمی ماند.

امیرتیموری تصریح کرد:کمبود تجهزات در مدارس عشایری ازجمله مشکلات ماست باتوجه به اینکه امسال سرانه ای هم پراخت نشده و خیلی از مدارس عشایری هنوز وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان با بیان اینکه دیگر شهرستان ها کد ویژه تملک دارایی دارند گفت: رایزنی کردیم برای مدارس عشایری استان کرمان کد تملک دارایی گرفتیم.

وی در بحث به وسایل نقلیه معلمان عشایری افزود: تعداد ۳۵ ماشین ازکار افتاده و اسقاطی در آموزش و پرورش عشایری استان است و معلمان با ماشین شخصی خود راه های صعب العبور رو طی می کنند تا به محل خدمت خود برسند.

امیرتیموری تصریح کرد:دانش آموزان عشایری مهارت آموزی را ندارد و ما تلاش کردیم طی سالهای اخیر ۱۴۰۰ دانش آموز عشایری در بحث مهارت آموزی آمورش دیدند و برای آنها گواهی نامه نیز صادر شد.

وی بابیان اینکه مدارس عشایری مشکلات زیادی دارند افزود:مشکل آب آشامیدنی و برق مشکل داریم امکان گرفتن امتیاز برق وجود ندارد امکانات مخابراتی نداریم.

منوچهر امیر تیموری اظهار کرد:مدارس عشایری استان کرمان با وجود داشتن با وجود داشتن۴ هزار دانش آموز عشایری با مشکل کمبود سرانه دانش آموزی مواجه است و هزینه غذایی این تعداد دانش آموز مدارس شبانه روزی عشایری روزانه چهل میلیون تومان است .

رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان تصریح کرد : اگر چه باکمک خیرین توانستیم مشکلات را به حداقل برسانیم اما به کمک های بیشتری نیاز است و باید برای جذب خیران در استان و جنوب کرمان تلاش بیشتری داشته باشیم.

یادآور می شود: محمد رضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور ،یحیی کمالی مور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و منوچهر امیر تیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان و مسئولان محلی از مدارس عشایری جنوب کرمان بازدید کردند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار