سرپرست اداره آموزش پروش عشایری کشور در بازدید از مدارس عشایری عنبرآباد گفت:اداره عشایری با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۲۰۰ سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس عشایری استان بخصوص در مناطق محروم جیرفت وعنبرآباد احداث میشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا سیفی سرپرست اداره عشایری کشور به اتفاق کمالی پور نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی امروز از مدارس شبانه روزی عشایری دخترانه عنبرآباد، مدرسه عشایری دبستان روستای پشت کوه و مدارس عشایری زاخت و کغارکی بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد بازدید کردند.

محمدرضا سیفی در حاشیه این بازدید گفت:خوشبختانه استان کرمان در زمینه ارزیابی مدارس عشایری رتبه خیلی خوبی در کشور دارد.

وی گفت:در این سفر بصورت میدانی از چندین مدرسه شهرستان‌های جیرفت وعنبرآباد بازدید داشتم که مدارس عشایری چه شرایط دارند، مشکلات را شناسایی کنیم تا با کمک مسئولین ونمایندگان این مشکلات را برطرف کنیم.

سیفی خاطرنشان کرد: در اساس نامه سرانه معلمین عشایری سه برابر مدارس عادی است، معلمین عشایری حق آمد شد، حق سکونت و حق بیتوته داده شود که تاکنون این اتفاق نیافتده است.

وی بیان داشت:در اینجا فرصت خوبی است تا نمایندگان مجلس بخواهیم که در اجرای اساس نامه کمک کنند تابتوانیم مشکلات معلمان عشایری را به حداقل برسانیم.

سرپرست عشایری کشور گفت: اداره عشایری با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۲۰۰ سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس عشایری استان کرمان بویژه در مناطق محروم شهرستان‌های جیرفت وعنبرآباد احداث خواهد کرد.

کمالی پور نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در حاشیه این بازدید گفت:این سفر در واقع یک بازدید میدانی است که مابتوانیم در برنامه ریزی کمک به این مدارس واین دانش آموزان یک اولویت‌هایی را قائل شویم وبتوانیم از همه ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد بهره گیری کنیم برای اینکه بتوانیم وضعیت نابسامان رل ساماندهی کنیم.

کمالی پور گفت:در بعضی مدارس عشایری حتی یک کانکس ویا یک چادر هم ندارند در شراطی که دنیا به سمت متحول شدن است ماهنوز درگوشه کنار کشور از این گرفتاری‌ها داریم.

وی افزود:این سفر کمک میکند به اینکه مدیران بالادستی باقدرت وجدیت وشناخت بیشتر تصمیم بگیرند وامیدواریم سفر دکتر سیفی پایانی به محرومیت دانش آموزان عشایر جنوب استان بویژه شهرستان‌های جیرفت وعنبرآباد باشد.

انتهای پیام/ی

بعضی مدارس عشایری حتی یک کانکس ویا یک چادر هم ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار