خطیب جمعه شادگان به تشریح ۳ حادثه مهمی که در روز ۱۳ آبان شکل گرفت پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی، خطیب جمعه شادگان بیان داشت: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ استکبار برای رسیدن به اهداف شوم خود امام خمینی (ره) را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد؛ همچنین در این روز در سال ۱۳۵۷ ماموران شاه ملعون به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران حمله کردند که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها دانش آموز شد.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی (ره) صورت گرفت که این روز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام شرفی عنوان کرد: ۱۳ آبان مناسبتی است که شور، شعور و شعف انقلابی و استکبار ستیزی را تقویت می کند و امروز بار دیگر اثبات شد که جوانان و نوجوانان انقلابی ایران همچون نسل های گذشته برای برپایی حق و دفاع از آرمان های انقلاب تلاش خواهند کرد.

امام جمعه شادگان گفت: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق‌وخوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) یکی از ضروریات عصر ماست رسول خدا (ص) بالاترین الگوی کمالات انسانی عالی‌ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است.

وی افزود: توجه به فقرا و محرومان مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بود و در اجتماع نیز با سادگی در بین مردم حضور پیدا می‌کرد و دوران حیات امام هشتم اوج‌گیری گرایش مردم به اهل‌بیت(ع) و گسترش پایگاه‌های مردمی این خاندان است.

خطیب جمعه شادگان گفت: یکی از راه های رسیدن به سعادت، ادامه مسیر ائمه اطهار و معصومین(ع) و استفاده از شیوه آنان در زندگی است.

انتهای پیام/م

۱۳ آبان روز اقتدار و انسجام ملت در برابر آمریکاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار