رییس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت:دو هزار و 500 متر تور ماهیگیری غیر مجاز از منطقه حفاظت شده دلانکوه جمع آوری شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی حاجتی رییس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان شب گذشته در گشت زنی در منطقه حفاظت شده دالانکوه که رودخانه زاینده رود هم جزیی از آن است دو هزار و 500 متر تور ماهیگیری غیر مجاز جمع آوری کردند.

وی با اشاره به اینکه به علت کاهش شدید منابع آبی و پایین رفتن آب رودخانه زاینده رود و بالا آمدن صخره ها از رودخانه گشت زنی یگان حفاظت محیط زیست را با مشکلات زیادی روبرو کرده است افزود: امسال بیش از 15 هزار متر مربع تور غیرمجاز از رودخانه زاینده رود جمع آوری و 16 شکارچی متخلف و غیر مجاز هم در بخش های کوهستانی منطقه دالانکوه و چنارود دستگیر شده اند
دریاچه سد زاینده ‌رود زیستگاه آبزیان مختلفی از جمله ماهی‌ های کپور، دندان ‌دار، قزل ‌آلای رنگین‌ کمان و آمور است که صید غیرقانونی موجب کاهش این نوع ماهیان می شود.

منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده رود با مساحت 355 هزار هکتار ، زیستگاه بسیاری از گونه های آبزی و گونه های پرندگان مهاجر است.
شهرستان چادگان در 110 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

جمع آوری تور ماهیگیری غیر مجاز از منطقه حفاظت شده دلانکوه 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار