براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ، کارشناسان یونسکو بخش هایی از تکیه معاون الملک را مرمت خواهند کرد.

نجات نگین کاشی کاری ایران به دست یونسکوبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، جلیل بالایی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: اکنون یک تیم متخصص از یونسکو به سرپرستی یک کارشناس ایتالیایی به منظور مرمت بخش هایی از سقف و گنبد تکیه معاون الملک در این تکیه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این تیم پیشتر نیز به منظور انجام اقدام های تحقیقاتی به استان کرمانشاه سفر کرده بودند و اکنون رسما اقدام های فنی خود به منظور مرمت را آغاز کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: علاوه بر این تیم، یک تیم بومی نیز با همکاری سازمان آب در حال رفع تهدید آب های جاری برای بنای تکیه است.

بالایی ادامه داد: قناتی قدیمی در کنار تکیه معاون وجود دارد و علاوه بر آن آب های سطحی نیز از کنار آن عبور می کنند از این رو اقدام هایی همچون زهکشی به منظور ساماندهی به آب های سطحی در جوار این بنا انجام خواهد شد.

وی همچنین به اقدام های انجام شده به منظور مستندنگاری کاشی های تکیه معاون الملک اشاره کرد و گفت: تکیه معاون الملک یک مجموعه بی نظیر از کاشی های گران بهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: مستندنگاری کاشی های تکیه معاون به منظور آسیب شناسی، نگهداری و مقاوم سازی آنها انجام می شود.

انتهای پیام/ز

 

مرمت تکیه معاون الملک از سوی کارشناسان  یونسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.