رییس دانشگاه فرهنگیان آمل گفت: سال جدید تحصیلی دانشگاه فرهنگیان آمل ۲۲۲ دانشجو جذب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ریحانه دابویی رییس دانشگاه فرهنگیان آمل با بیان اینکه دانشجویان پس از گذراندن کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، گفت: پس از ۴ سال تحصیل در دانشگاه، بلافاصله وارد مدرسه و تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش به حساب می‌ایند، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در آمل تحت نام مرکز آموزش عالی بیت الهدی آمل فعالیت می‌کند.

دابویی با اشاره به رشته‌هایی که تا به حال از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، افزود: این فارغ التحصیلان در رشته‌های علوم اجتماعی، دبیری علوم اجتماعی، دبیر الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی و دبیری زیست شناسی بودند.

رییس دانشگاه فرهنگیان امل با بیان اینکه تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته فارغ التحصیل شدند، گفت: ورودی به دانشگاه فرهنگیان در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ بود که همگی فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجو در سال‌های اخیر کم بود که طبق دستور مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال جذب مجدد دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان را صادر شد، ادامه داد: ۲۲۲ دانشجو جدید در سال جاری جذب دانشگاه فرهنگیان امل شدند.

دابویی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ دانشجو در ۶ کلاس در علوم تربیتی آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند، گفت: ۳۳ دانشجو در یک کلاس در رشته دبیری علوم اجتماعی تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان آمل با اشاره به اینکه ۴۱ نفر از ۲۲۲ نفر مازندرانی و مابقی از استان‌های دیگر هستند، افزود: اکثرا از استان البرز، گلستان، سمنان و آذربایجان و گیلان هستند.

وی با بیان اینکه امسال در ۲ رشته در ۶ کلاس دانشجویان تحصیل می‌کنند، گفت: ۳۰ استاد در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان آمل با اشاره به اینکه برخی دانشجویان این دانشگاه رتبه ۲ رقمی کنکور هستند، تاکیدکرد: دانشگاه فرهنگیان امل دارای مشکلات زیرساختی و عمرانی بسیاری است که دانشجویان را نیز درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه امکانات حال حاضر دانشگاه در حد همان ۵۰ دانشجو سال‌های قبل است، ادامه داد: امکانات دانشگاه پاسخگوی ۲۲۲ دانشجوی فعلی نیست.

رییس دانشگاه فرهنگیان آمل با اشاره به اینکه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید چندین مرحله را بگذرانند، گفت: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان این مرکز غیر بومی هستند بخاطر عدم امکانات رفاهی خواستار انتقال به شهر محل سکونت خود هستند که اگر سازمان مرکزی با انتقال انان موافقت کند به دلیل تعداد اندک دانشجو کمتر از ۵۰ نفر ممکن است این مرکز در چند ماه اینده یا یک سال آینده بسته شود.

دابویی با بیان اینکه بعضی از زیرساخت‌های دانشگاه از زمان تاسیس این ساختمان کنونی تا به حال تغییر و تعمیر اساسی نشده است، تاکیدکرد: ورودی به آموزش و پرورش باید از کانال دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی است.
انتهای پیام/آ

دانشگاه فرهنگیان دروازه ورود به آموزش و پرورش 

برچسب ها: فرهنگیان ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.