کارگاه‌های آموزشی در حرم مطهر رضوی ویژه فعالان قرآنی پاکستان برگزار شد

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، کارگاه آموزشی در حرم مطهر رضوی ویژه فعالان قرآنی پاکستان برگزار شد.

کارگاه‌های آموزشی در حرم مطهر رضوی ویژه فعالان قرآنی پاکستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین غلامپور؛ رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع)، امروزه کانون نشر علوم الهی و مرکز ائتلاف شیعیان از جای جای جهان، از ملت‌ها و زبان‌های گوناگون است.

وی افزود: مجموعه مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در کنار فضای سراسر نور و معنویت این حریم مقدس، با ارائه خدمات فرهنگی در راستای دانش‌افزایی زائران غیر ایرانی و نشر معارف اسلامی گام‌هایی را برداشته است.

وی بیان کرد: در این راستا مدیریت زائرین غیر ایرانی به مدت سه روز میزبان ۲۲ نفر از معلمان و مدیران موسسات قرآنی کشور پاکستان بود که این بانوان طی تشرف سه روزه خود به حرم مطهر رضوی از خدماتی همچون شرکت در کلا‎س‌ها و کارگاه‌های آموزشی، حرم گردی، بازدید از کبوترانه و دارالقرآن و... بهره‌مند شدند.

شمائله زینبی؛ سرگروه سفیران قرآنی پاکستان نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: ۲۰ نفر از بانوان فعال در مؤسسات و مراکز قرآنی به منظور بهره‌مندی از شیوه‌های آموزشی در آستان قدس رضوی در قالب گروه سفیران قرآنی پاکستان به ایران سفر کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش قرآن در کشور پاکستان مهجور واقع‌شده است و امیدواریم با استفاده از تجارب و روش‌های نوینی که در این سفر فرا گرفته ایم، بتوانیم آموزش قرآن را به‌صورت گسترده‌تر ادامه دهیم.

زینبی افزود: فعالیت‌های قرآنی که در آستان قدس رضوی انجام می‌شود بسیار گسترده و قابل اجرا است و نمونه آن را در هیچ کجای جهان نمی‌توان مشاهده کرد.

لازم به ذکر است؛ این گروه پس از بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی در رواق کوثر و دریافت هدایای فرهنگی از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی، از گنجینه قرآن و نفایس و موزه مرکزی آستان قدس رضوی نیز دیدن کردند.
 
انتهای پیام// ه.ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.