مسئول بیمارستان سیار رضوی :روزانه حدود ۸ هزار نفر به بیمارستان سیار رضوی در عراق مراجعه میکنند.

مراجعه زائران پیاده روی اربعین به بیمارستان سیار رضوی در عراقبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر احسان اکبری مسئول بیمارستان سیار رضوی گفت: بیمارستان سیار رضوی از دوم آبان ماه به طور رسمی فعالیت‌های درمانی خود را با استقرار ۱۴ اتوبوس سامانه درمانی سیار در ستون ۶۰۳، نقطه میانی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف به کربلا آغاز کرده است.

وی افزود: امسال حضور بی‌نظیر زائران حسینی با وجود افزایش هزینه‌ها و نیز تلاش فراوان دشمن برای ایجاد فاصله میان دولت و ملت‌های ایران و عراق، هیچ تفسیری جز برکت نام اباعبدالله الحسین (ع) نداشته و باید اقرار کرد امسال تمام طول شبانه‌روز جمعیت در حال حرکت به سمت سرزمین کربلا هستند.

اکبری گفت: با اینکه برای سامانه سیار بیمارستانی امسال بیش از یک و نیم برابر سال گذشته تجهیزات درمانی و دارویی تدارک دیده ایم، اما به کمبود برخورده‌ایم و از سازمان‌های هلال احمر و استانداری نجف کمک گرفته و با حمایت بیمارستان رضوی در حال رفع کمبود‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای خدمت‌رسانی درمانی به زائران، میان ایرانی‌ها و غیرایرانی‌ها تفاوتی قائل نیستیم، افزود:  خوشبختانه مردم عراق و نیز مسئولان استانداری‌های نجف و کربلا از فعالیت این بیمارستان سیار بسیار راضی بوده و پیام‌های قدردانی و سپاس فراوانی را از سوی مسئولان عراق و زائران حسینی به ما رسانده اند.

اکبری گفت: تاکنون جراحی ویژه و سختی که ناشی از وارد شدن آسیب جدی به بیماران باشد، در این سامانه صورت نگرفته و اتاق عمل این بیمارستان برای مواردی نظیر بخیه، شکستگی، دررفتگی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: امروز در این بخش یک جراحی برای بیماری صورت گرفت که دچار شکستگی و پارگی در ناحیه سر شده بود که به لطف خداوند با موفقیت کامل به سرانجام رسید.

اکبری تصریح کرد: کارکنان این بیمارستان سیار اعم از پزشک، پرستار و نیرو‌های پشتیبانی به صورت داوطلبانه در کنار ارائه خدمات درمانی در این سامانه خدماتی نظیر ماساژ پا، شست‌وشوی زخم‌ها و التیام درد پای زائران حسینی را انجام می‌دهند.

مسئول بیمارستان سیار رضوی با بیان این که دو یونیت دندان‌پزشکی در این بیمارستان خدمات دندان‌پزشکی را ارائه می‌دهند، گفت: همچنین سامانه سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی و سونوگرافی در این بیمارستان به ارائه خدمات ویژه می‌‎پردازد که سال گذشته نیرو‌های خدوم در کنار همین سامانه‌ها باعث نجات دو مورد بیمار دچار خونریزی مغزی و داخلی شده بودند.

انتهای پیام// ه. ز
 

مراجعه 8 هزار نفر به بیمارستان سیار رضوی در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.