مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: دومین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش‌های همگانی آذر ماه سالجاری به میزبانی اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام آقاخانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در نشست دومین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش‌های همگانی اظهار داشت: دومین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش‌های همگانی روزهای پنجشنبه و جمعه 8 و 9 آذرماه سال جاری با محوریت «ورزش همگانی، فناوری و خلاقیت مهندسی در زیر ساخت‌ها»، «ورزش همگانی و بیماران خاص»، «ورزش همگانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»، «ورزش همگانی، نشاط و بهره‌وری کارگران»، «ورزش همگانی، تقویت و توسعه صنعت و تولید»، «ورزش همگانی و اخلاق مداری"اخلاق اسلامی"»، «ورزش همگانی و ورزش‌های بومی – محلی» و ده‌ها موضوع مرتبط دیگر به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت برگزاری این همایش علمی و پژوهشی عنوان کرد: در سالیان اخیر استان اردبیل افتخار میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی در سطح ملی را داشته و بنا به تأیید ناظران آسیایی قابلیت‌های موجود در این منطقه برای تداوم برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی، ورزشی و علمی بسیار ارزشمند است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: با برگزاری دومین همایش ملی توسعه و ارتقای ورزش‌های همگانی علاوه بر توجه به توسعه ورزش در بعد همگانی آن، کارآفرینی و محورهای گردشگری نیز مورد توجه قرار گرفته و تلفیق این موارد راهگشای بسیاری از مطالبات مورد نیاز استان خواهد بود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت کم باقیمانده تا آغاز این همایش علمی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های در نظرگرفته شده تأکید کرد و افزود: اجرای هر چه بهتر این برنامه، نیازمند فعالیت ستادی بوده و یک مجموعه به تنهایی و بدون هم‌افزایی دیگر بخش‌ها قادر به پیشبرد برنامه‌ها نخواهد بود.

سمن‌ها در مسائل روز وارد گود شوند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در خصوص برگزاری این همایش علمی گفت: تجربه نشان داده که در هر مقطعی بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌ها را شاهد شدیم، کیفیت و انسجام بیشتری در پیشبرد فعالیت‌ها حاصل شده و مطمئنا در برگزاری دومین همایش علمی ارتقای ورزش‌های همگانی نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهد شد.

اکبر نگاهی ادامه داد: در ماه‌های اخیر جهش بسیار مناسبی را از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد استان اردبیل در حوزه کسب و کار، گردشگری و اجرای استارت‌آپ‌ها شاهد هستیم و اعضای فعال و پویای سمن‌ها که دارای انگیزه و ایده‌های نوینی در اجرای برنامه‌ها می‌باشند، به عنوان موتور محرک توسعه استان تلقی می‌شوند.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه جامعه هدف این همایش ملی، بیشتر شامل دانشجویان، نخبگان دانشگاهی و اساتید این حوزه می‌باشند، در کنار توجه به انجام تبلیغات محیطی نیازمند اهتمام بیشتر برای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر این همایش در محیط‌های دانشگاهی هستیم.

نگاه به ورزش باید علمی و دقیق‌تر شود

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اردبیل اظهار کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته جهان در کنار مدنظر قراردادن محورهای علمی و پژوهشی از تمامی ابزارهایی که باعث پیوند هر چه بیشتر مردم با ورزش خواهد شد، استفاده می‌شود.

مرتضی تاج‌مهر با بیان اینکه نگاه به ورزش باید علمی و دقیق باشد، افزود: با استقرار دبیرخانه همایش ملی ورزش‌های همگانی در مکانی خاص پاسخگویی به سؤالات احتمالی شرکت‌کنندگان در همایش و ارائه مقالات علمی و پژوهشی کیفیت بهتری به خود خواهد گرفت.
وی بر ضرورت انجام تبلیغات مناسب برای حضور نخبگان علمی از استان‌های همجوار تأکید کرد و ادامه داد: فرصت کوتاه باقیمانده تا میزبانی از این رویداد بزرگ علمی هم‌افزایی بیشتر مسؤولان را می‌طلبد.

سهم ورزش در اقتصاد نادیده گرفته نشود

دبیرکل دومین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش‌های همگانی اظهار کرد: با گره زدن ورزش به اقتصاد، در کارآفرینی و معرفی قابلیت‌های گردشگری منطقه موفق عمل خواهد شد و نباید از محبوبیت ورزش در رشد شاخص‌های اقتصادی غافل شد.

علی خرم‌دوست ادامه داد: با توجه به حضور نخبگان علمی و پژوهشی سراسر کشور در استان اردبیل به لطف میزبانی از همایش علمی ارتقای ورزش‌های همگانی، ارائه پکیج‌های مناسب گردشگری برای بازدید از نقاط مختلف استان به عنوان بهترین معرّف جاذبه‌های اردبیل تلقی خواهد شد.

وی گفت: در برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی و علمی تنها نباید به موضوع اصلی برنامه تکیه زده و از پرداخت به مسائل فرهنگی، تبلیغی و کارآفرینی غفلت نمود و با توجه به فرصت بسیار ارزشمند میزبانی از بزرگترین همایش علمی ورزشی کشور نیازمند بهره‌گیری از تمامی ابزارهای موجود خواهیم بود.

دبیرکل دومین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش‌های همگانی اظهار داشت: خوشبختانه از برگزاری اولین دوره این همایش ملی تجربه بسیار مناسبی را به دست آوردیم و با بهره‌گیری از تجارب سالیان گذشته امیدواریم از لحاظ کمّی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته برنامه‌ به مراتب بهتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

کارآفرینی و رونق گردشگری با ورزش امکان‌پذیر است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.