رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ذخایر واکسن‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

واکسن دامی به میزان کافی ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد و ما به عنوان خادمین دامداران شنونده مشکلات شان هستیم.

وی افزود: اگر نظم در یک مجموعه دامی وجود داشته باشد نشان دهنده موفقیت‌های آن است. وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی در حوزه‌های بهداشتی شامل واکسیناسیون دام ها، انجام امور آزمایشگاهی برای شناسایی بیماری‌ها و نظارت بر تولید محصولات دامی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در سال‌های گذشته بزرگترین مشکل سازمان دامپزشکی کمبود واکسن بود و بیشترین تلاش ما این بوده است که همیشه واکسن به اندازه کافی در دامداری‌ها وجود داشته باشد.

رفیعی پورافزود: ما به حوزه تولید و مدیریت تولید گوشت به اندازه کافی توجه نکرده ایم و باید تلاش کنیم تا در این حوزه شاهد موفقیت‌های روز افزون باشیم. مدیران دامداری‌ها باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت، مدیریت بازار توجه کنند.

وی گفت:جامعه ما با افزایش جمعیت به لبنیات دامی نیاز دارد و به همین علت باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت و مدیریت بازار توجه کنیم. شیر نیشابور به قاره اروپا و آمریکا صادرات می‌شود و ما به عنوان مسئولان این بخش به دامداران و شرکت‌های دامی و لبنی کمک خواهیم کرد تا مشکلات به حداقل برسند

انتهای پیام//م. ن
 

دامداران نگران تامین واکسن دام ها نباشند.

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.