معاون اجتماعی، سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: تمام نهادهای مسئول در استان باید برای مشارکت بیشتر مردم با فرهنگ کتوابخوانی بکوشند و یکی ازرسالت های نهادهای مسئول، آشتی دادن مردم با کتابخوانی است.

یکی ازرسالت های نهادهای مسئول استان، آشتی دادن مردم با کتابخوانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رحیم نوروزیان معاون اجتماعی، سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، بابیان مشارکت تمامی نهاد‌های مسئول در استان گفت: برای آنکه فرهنگ کتابخوانی در استان افزایش یابد و مشارکت هرچه بیشتر مردم را شاهد باشیم لازم است کمیته‌های تخصصی را تشکیل دهیم تا بتوان از خروجی این کمیته‌ها برای دستیابی به  هدف  افزایش سطح کتابخوانی و اجرای مصوبات آن استفاده کرد.

وی افزود: جشنواره‌های کتابخوانی که در استان باید به صورتی برگزار شود  که  تمامی اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهد و در نهایت کتاب‌های مختلفی را به علاقه‌مندان معرفی کند.

نوروزیان با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره کتابخانه رضوی تصریح کرد: لازم است در این جشنواره‌ها حوزه‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم، همانطور که در این جشنواره به مشارکت خوب خانواده ها، اقشار مختلف، افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و حتی زندانیان توجه شده است.

معاون اجتماعی، سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: بعد از انقلاب توجه به کتابخوانی بسیار بالا رفت؛ در دانشگاه ها، مساجد، مدرسه‌ها و ... هسته‌های مطالعاتی بسیاری تشکیل شد و مردم بخصوص قشر جوان به بحث و بررسی کتاب‌ها در نشست‌های مختلف می‌پرداختند.

وی با اشاره به افزایش استفاده مردم از فضای مجازی افزود: فضای مجازی را نمی‌توان مانعی برای کتابخوانی دانست بلکه از این فضا می‌توان برای گسترش کتابخوانی به بهترین نحو استفاده و کتاب‌های بسیاری را به علاقه‌مندان معرفی کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

فضای مجازی مانعی برای کتابخوانی نیست

برچسب ها: کتابخوانی ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.