مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:نیمه اول آذرماه، مشهد میزبان بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب آذرماه در مشهد برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از دوم لغایت هشتم آذرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال این رخداد فرهنگی مصادف با دو رخداد خاص است که یکی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دیگری ولادت نبی مکرم اسلام است که باید از این ظرفیت‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد فرهنگی بهره جست.

مروارید با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی مشهد یک رویداد فرهنگی کلان است افزود: در این نمایشگاه در کنار عرضه جدیدترین کتب ناشران، مشاوره‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با میزبانی انجمن‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ودیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری ارائه می‌شود که تلاش می‌کنیم فضایی را برای نشاط اجتماعی برای دوستداران کتاب فراهم سازیم.

وی ادامه داد: در این رویداد که متعلق به مشهد است مشارکت فعال همه‌ی دستگاه‌ها را می‌طلبد.
 


تلاش همه جانبه دستگاه‌ها برای برپایی نمایشگاه کتاب

 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همه برای باشکوه‌تر برگزار شدن نمایشگاه کتاب مشهد باید تلاش کنند.

محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد با استفاده از توان و ظرفیت خود برنامه ریزی منسجمی را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رخدادفرهنگی تلاش کنند.

نوروزیان در جلسه سیاستگذاری بیستمین نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس گفت: توسعه و رشد در جامعه با کتاب و کتابخوانی رابطه مستقیمی دارد که ما نیز باید تلاش کنیم در این راستا قدم برداریم.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه آشتی مردم با کتاب است افزود: در راستای نزدیک شدن به این هدف، همه‌ی دستگاه‌های عضو ستاد با بهره گیری از تمام توان خود و نیز با ابتکار و خلاقیت همت کنند تا به این مهم برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر آن که در حوزه تبلیغات باید بیشتر تلاش شود گفت: باید به گونه‌ای در شهر تبلیغات نمایشگاه کتاب انجام شود که همه مردم روزشماری برپایی این رویداد فرهنگی را لحظه شماری کنند و در این امر از حضور رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب و همچنین موسسات مردم نهاد نباید غافل شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در هفته وحدت برگزار می‌شود گفت: ضروری است در برنامه ریزی‌های برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده شود و کارگاه‌ها و نشست‌هایی را با موضوع تقریب مذاهب داشته باشید.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در چیدمان و برنامه ریزی نشست‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از ظرفیت انجمن‌ها استفاده کنید همچنین در برنامه‌ها شب شعر، تئاتر، کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد کتاب، نقد فیلم و نشست‌های علمی و پژوهشی استفاده کنید و تلاش کنید هم زمانی برنامه‌ها در یک سالن به یکدیگر آسیب نزند.

نوروزیان افزود: آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با توجه به ظرفیتی که به لحاظ جامعه مخاطب دارند با تمام توان و تجربه‌های موفق خود برنامه ریزی متنوع وجذابی را پیش بینی کنند.

وی با تاکید برآنکه یکی از مهمترین فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه کتاب است افزود: باید به سمت خصوصی سازی و برون سپاری پیش رویم و برگزاری این نمایشگاه را به موسسات موفق در استان بسپاریم و ارشاد تنها بخش سیاستگذاری را برعهده گیرد.


حال خوب نشر استان خراسان رضوی


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وضعیت استان خراسان رضوی در حوزه نشر بسیار خوب است و استان در این امر پیش رو است.

افشین تحفه گر معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها بعد از تهران است که تاکنون در سایت نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ناشر اعلام آمادگی در این دوره داشته اند.

وی ادامه داد: انتخاب کتاب سال یکی دیگر از رویداد‌هایی است که در این دوره از نمایشگاه برگزار می‌شود.

گفتنی است: با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب مشهد، پوستر بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد در استانداری رونمایی شد.

انتهای پیام//آ. ف


آمادگی و همکاری برای برگزاری بیستمین نمایشگاه کتاب در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار