وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، گفت: در فعالیت‌های خصوصی برنامه دولت این است که قسمتی از شرکت‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

بخشی از شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه موانعی در واگذاری شرکت‌های دولتی وجود دارد گفت: یکی از موانع ، واقعی نبودن امر سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد از سرمایه  بخش های دولتی کانون‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی در حال واگذاری است .
 
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، گفت:  واگذاری مطالبات صندوق‌ها ازطریق دولت باید پیگیری شود و کادر اداری در این صندوق‌ها  باید اضلاح شوند .
 
 شریعتمداری افزود: 18 قانون برای سازمان‌های بیمه گر مصوب شده است، اما باید حق دولت، حق کارفرما وکارگر‌ها  در این حوزه داده شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال گفت: در بخش اشتغال بحث مهم صیانت از اشتغال است و باید واقع بینانه با این امر برخورد شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در ادامه افزود: مالیات بر ارزش افزوده در برخی از صنایع مانعی برای تولید وعرضه است و باید در این حوزه تصمیم گیری شود و برای حلش از قابلیت اهرمی بودجه استفاده کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه مشکل ۷۰ در صد از واحد‌های تولید ما، سرمایه در گردش است، افزود: باید نظام بانکی در  بهبود این مسیر کمک کند در حالیکه نرخ سود حساب‌ها برای فعالیت‌های تولیدی مناسب نیست.

وی صیانت از اشتغال را به قید حیات بنگاه‌های اقتصادی دانست وافزود: کشورما ۲۷ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر قشر فعال دارد واین آمار خوبی است لذا رشد سرمایه گذاری اجتماعی باعث افزایش اشتغال در جامعه می‌شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، گفت: طرحی از طرف رییس جمهور  ارائه شده است که بر اساس این طرح یک سال به یک واحد تولیدی کوچک اجازه بدهیم که در طول آن سال بتوانند بدون قید و بند تجاری و مالیاتی افرادی را به کار بگیرند و به آن‌ها مهارت را یاد بدهند، زیرا این امر باعث افزایش اشتغال می‌شود.

انتهای پیام// م. ن
 

صیانت از اشتغال، حیات بنگاه‌های اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.