نساجی قائمشهر جمعه یازدهم آبان در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر باید در مشهد به مصاف صدرنشین برود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  یک سوم بازی‌های هجدهمین فصل لیگ برترگذشته و اکنون می‌توان وضعیت تیم‌ها و اهداف شان را ارزیابی کرد که البته باید خاطرنشان کرد کارشناسان انتظار چنین عملکرد درخشانی از پدیده را نداشتند و به نوعی این تیم تا به اینجا سورپرایز بزرگ لیگ بوده است.

۳ امتیاز جدال قرمز پوشان مازندران و مشهد برای دو تیم اهمیت فراوانی دارد، از آنجاکه پدیده می‌خواهد به صدرنشینی خود در رقابت با رقیبان سرسخت خود یعنی سپاهان و پرسپولیس ادامه دهد و در طرف مقابل نساجی در پی جدایی از پایین جدول است.

پیش بازی نساجی و پدیده/ جدال سخت با صدرنشین

زمان و ورزشگاه بازی

مسابقه پدیده مشهد و نساجی قائمشهر جمعه ۱۱ آبان ساعت ۱۶ در ورزشگاه زیبای امام رضا مشهد برگزار می‌شود.

پدیده، تیمی که فوتبال را زیبا بازی می‌کند

یحیی با کارنامه درخشان دوران بازیگری و نامی که برای خود دست و پا کرد توانست خیلی زود وارد دنیای مربیگری شود و در این یک دهه مربیگری، فراز و فرود زیادی داشته است.

یحیی پس از شروع از دسته یک و گذشت چند سال به تیم محبوب خود یعنی پرسپولیس رسید، پرسپولیسی که با مانوئل ژوزه در روز‌های بدی بود و وی با این تیم پرستاره توانست تا فینال جام حذفی هم پیش رود، اما در ایستگاه پایانی جام را به سپاهان باخت تا سردار رویانیان مدیر عامل وقت پرسپولیس در ادامه رویا پردازی‌های خود به سراغ علی دایی برود.

مدافع سابق تیم ملی بعد از پرسپولیس در نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، تراکتور سازی تبریز مربیگری کرد و حالا در پدیده عنان کار فنی تیم را در دست دارد.

پدیده مانند تیم‌های دیگری که یحیی گل محمدی هدایت آن را بر عهده داشت، فوتبالی تماشاگر پسند، چشم نواز و شناور بازی می‌کند و توانسته با سبک هجومی که در دستور کارش قرار داده، نتایج درخشانی هم کسب کند.

شاگردان یحیی گل محمدی علیرغم ارائه یک بازی کاملا برتر، با گل علی علیپور هفته اول مقابل پرسپولیس را واگذار کردند تا از همان ابتدا شک و تردید نسبت به نتیجه گیری مدافع سابق تیم ملی در مشهد شکل بگیرد.

قرمز پوشان مشهدی بعد از باخت هفته اول که به گفته کارشناسان حقشان هم نبود، ٥ پیروزی متوالی حسابی تاخت و تاز کردند و حالا با ٧ برد، ٢مساوی و یک باخت و کسب ٢٣ امتیاز بالاتر از سپاهان و پرسپولیس بر تارک لیگ ایستاده است.

پدیده این فصل ستاره‌های میلیاردی ندارد و با بازیکنان با انگیزه‌ای مثل سعید صادقی و محمد و امین قاسمی نژاد، اکبر صادقی و مرتضی منصوری و .. تا به اینجا نتایج در خور توجهی رقم زده است.

بعد از برد یک بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان، قهر و دوری سرمربی بی حاشیه پدیده ای‌ها چند روزی نقل محافل بود و او در مصاحبه‌های خود اعلام کرد دیگر از شرایط مالی و مدیریتی این تیم به ستوه آمده است، اما آنچه که انتظار می‌رفت اتفاق افتاد و مدیران پدیده توانستند در عرض چند روز حمایت‌های لازم را فراهم کنند و در نتیجه گلمحمدی به تمرینات بازگشت.

پیش بازی نساجی و پدیده/ جدال سخت با صدرنشین

نساجی، هدف حداکثر تلاش برای حداقل امتیاز است

نساجی لیگ برتری شده به طور رسمی اولین تجربه جواد نکونام در کسوت مربیگری است، تیمی که خودش بسته و از روز اول بار فنی اش را به دوش کشیده است.

هرچند روند نتیجه گیری نساجی خیلی چشمگیر نبود، امابر هیچ کسی پنهان نیست که رقیب‌های سخت در ٩ هفته ابتدایی موجب شد نساجی تازه وارد نتواند خودی نشان دهد.

در کنار قرعه سخت هفته‌های ابتدایی و عملکرد عجیب و غریب داوران در قبال نساجی، ایراد فنی و تاکتیکی هم بر تیم وارد است، جاییکه نساجی خوب فوتبال بازی نمی‌کند و هنوز تعادل در خطوط این تیم دیده نمی‌شود.

اما شانس بزرگ نساجی عملکرد ضعیف دو تیم سپیدرود و نفت مسجد سلیمان است که موجب می‌شود نساجی با خاطری آرام‌تر به ادامه لیگ بیاندیشد، هرچند فوتبال قابل پیش بینی نیست و دو تیم دیگر هم با تغییر سرمربی خود در پی کسب نتایج بهتر خواهند بود.

نساجی از هفته دوازدهم با توجه به اینکه با تیم‌های نیمه دوم جدول بازی می‌کند امید بیشتری به کسب پیروزی دارد و می‌تواند با کسب سه امتیاز این بازی‌ها به وضعیت خود بهبود ببخشد.

یکی از نکات مثبت تیم جواد نکونام ثبات نسبی این تیم است و اینکه ترکیب این تیم در بازی‌های لیگ دچار تغییرات وحشتناک نمی‌شود، اما کادر فنی نکونام باید برای مهار خط حمله زهردار و سرعتی پدیده تدبیر جدیدی بیاندیشد.

انتظار می‌رود نساجی بعد از تساوی نا امید کننده مقابل ماشین سازی، این هفته برای کسب حداقل امتیاز به میدان بیاید و اگر در این امر توفیق یابد، یقینا نتیجه درخشانی خواهد بود، اما پر واضح است بازی در زمین تیم مقابل که صدرنشینی لیگ را هم یدک می‌کشد، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

پیش بازی نساجی و پدیده/ جدال سخت با صدرنشین

بازیکن کلیدی دو تیم

جدال مهاجمین خوش تکنیک و سرعتی پدیده با مدافعین نساجی در این بازی می‌تواند صحنه‌های جذابی را رقم بزند تا هوادران حاضر در ورزشگاه را به وجد بیاورد.

در تیم پدیده محمدرضا خلعتبری می‌تواند چهره اول مشهدی‌ها باشد، بازیکنی که اگرچه سن و سالش بالا رفته، اما همچنان به اندازه جوانان تیم شور و اشتیاق بازی کردن دارد و بسیار انگیزه و مثمر ثمر ظاهر شده است.

در طرف مثابل گئورگ ولیسیانی مدافع بلند قد و قابل اطمینان نساجی می‌تواند تکیه گاه اول جواد نکونام برای کسب امتیاز در این بازی باشد.

پیش بازی نساجی و پدیده/ جدال سخت با صدرنشین

اتفاق ویژه بازی

روبرو شدن نساجی با بازیکنان مازندرانی از جمله سعید صادقی، محمد رضا خلعتبری، محمد و امین قاسمی نژاد و .. بازیکنانی که در ترکیب پدیده خوش درخشیده اند می‌تواند از اتفاقات جالب این دیدار باشد، ضمن آنکه یحیی گلمحمدی خود نیز دوران کوتاهی سرمربی تیم محبوب مازندران بود و همیشه از فوتبال مازندران به نیکی یاد کرده است.

پیش بازی نساجی و پدیده/ جدال سخت با صدرنشین

تیم داوری

داوری‌ها در بازی‌های نساجی آنقدر ضعیف و غیر قابل دفاع بوده که کمیته داوران برای فروکش کردن اعتراض هوادران و کادر فنی تیم قائمشهری دوباره دست به دامان علیرضا فغانی، داور درجه یک کشور شده است.

فغانی را در این بازی سه داور دیگر به نام‌های بابک عباسقلی زاده، محمدراهی و سیدرضا مهدوی همراهی خواهند کرد و نظارت بر کار داوری را نیز ابوطالب طاهریان بر عهده دارد.

حامد گلی

 

برچسب ها: فوتبال ، وزارت ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.