شهردار اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب هم مظهر نوشتن است و هم مظهر خواندن و تجلی گاهی برای به ظهور رساندن توانمندی نویسندگان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان امروز در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد : امیدوار هستیم ناشران عزیز و متولیان امر به گونه ای تدبیر کنند تا کتاب فروشی ها از آن استقبال کنند و در نتیجه نمایشگاه را باعث رونق کسب و کار خود بدانند چرا که با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش سطح افراد کتاب خوان ، دیگر شاهد رکود در بخش فروش کتاب نخواهیم بود.

وی افزود : بنابر مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل روز شهرهای جهان است و شعار آن شهر بهتر، زندگی بهتر است و سال ۲۰۱۸ را سال ساختن شهر های تاب آور و پایدار نامیده اند که قطعاً رسیدن به شهر بهتر برای زندگی بهتر با خواندن و نوشتن شدنی است ؛ نمایشگاه کتاب هم مظهر نوشتن است و هم مظهر خواندن و تجلی گاهی برای به ظهور رساندن توانمندی انسان های نویسنده است. 

شهردار اصفهان ادامه داد : امیدوار هستم این دوره از نمایشگاه کتاب با اوصاف توصیفی بتواند به هدف خود که همانا افزایش سطح دانش و نشاط در جامعه است برسد و جوانانی را که اهل خواندن هستن ،  به این سو بیاورد تا فضای ایجاد شده در جامعه را به فضایی کتاب خوان تبدیل کند. 
نوروزی گفت : نمایشگاه عرصه ای برای عرضه هنر است و هنر در اینجا چیزی جز نوشتن و خواندن نیست و باید بدانیم مشکل جامعه ما امروز نخواندن و ننوشتن است و نمایشگاه می تواند محلی برای ارج نهادن به آن هایی باشد که می نویسند و آنهایی که می خوانند و پیشنهاد می کنم دانشجویان ، نویسندگان و اهالی فرهنگ از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کنند. 

وی با اشاره به امکانات فرهنگی شهرداری گفت : در مجموعه شهرداری ۶۰ فرهنگ سرا و کتابخانه داریم و زمانی می توانیم بگوییم که در حوزه فرهنگ موفق عمل کرده ایم که این مکان ها مالامال از افراد فرهیخته و فرهنگی بشود و برپایی نمایشگاه یکی از روش هایی است که می تواند به این موضوع کمک کند. 

شهردار اصفهان ضمن دعوت از بزرگ تر ها برای شروع کتاب خوانی ادامه داد: کتاب خوانی را از خودمان شروع کنیم و با روزی دو ساعت کتاب خواندن به کودکان و فرزندانمان هم آن را آموزش دهیم. 

انتهای پیام/م

نمایشگاه کتاب  می تواند جامعه را کتاب خوان کند

برچسب ها: شهرداری ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.