دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات گفت: آمریکا دیگر مانند گذشته نمی تواند اجماع جهانی علیه ما به وجود آورد.

آمریکا در 13 آبان هیچ غلطی نمی کند/ماهیت استکباری آمریکا تغییری پیدا نکرده استعلی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعمال مجدد تحریم ها توسط ایالات متحده در 13 آبان درباره نحوه پاسخ مردم به این اقدام خصمانه آمریکا اظهار کرد: سرمایه ما همیشه مردم است و مردم با حضور گسترده خود اقدامات آمریکا خنثی کرده‌اند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: آمریکا در 13 آبان هیچ غلطی نمی‌کند، هر کاری که خواسته تاکنون انجام داده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه این آمریکا در دنیا منزوی شده است، تصریح کرد: آمریکا قلدر است و زور دارد، همچنین با تهدید کارهایش را پیش می برد، در طرف دیگر هم اروپایی‌ها و اعضای دیگر 4+1 هستند که همگی نسبت به خروج آمریکا از برجام موضع دارند.

صوفی افزود: کار آمریکا خیلی سخت است، شاید سخت‌تر از کار ما و ما احتمالا بهتر از آمریکا مقاومت می کنیم اما آمریکا با شعارهای احمقانه خود که تکیه اش بر این بود که مردم به خیابان بیایند تا بتواند به نام حمایت از مردم بهره برداری کند امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه باید به مردم توجه کرد، گفت: مردم نباید احساس کنند گرانی‌ها که در سال جاری اتفاق افتاده بی وفایی نظام به آنها است، بنابراین باید اقدام عملی از طرف دولت  صورت گیرد، شورای عالی اقتصادی که با حضور سران قوا تشکیل شده است، می‌تواند اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در آمریکای فعلی با آمریکا سال 58 ایجاد شده تصریح کرد: تغییری در این کشور ایجاد نشده است، آمریکا سال 58 آمریکا دموکرات ها بود معمولا روش دموکرات هایی مانند کارتر و اوباما آنگونه که بیان می کنند جنگ نیست، اما عملا جنگ هایی که آنها به راه می اندازند بیشتر از جمهوری خواهان است.

صوفی ادامه داد: بنظرم ماهیت این آمریکا همان آمریکای گذشته است، که الان در اختیاری کسی قرار دارد، که حرف هایش را صریح می زند و پرده پوشی نمی کند بلکه خیلی رک و صریح سخن می گوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار