عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری را تکذیب کرد.


استعفای عارف از ریاست شورای عالی صحت ندارد/حزب اعتدال و توسعه حق دخالت در انتخاب وزرا را دارد/انتظار یک کابینه کارآمد را از روحانی داشتیمعلی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر و تحولات در کابینه دولت و معرفی گزینه‌های مختلفی برای وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: انتظاری که از آقای روحانی می‌رفت این بود که یک کابینه کارآمد تشکیل دهد و حتی این انتظار، جناحی نبود.

وی با اشاره به انفعال دولت در برابر ناتوانی وزارتخانه‌های مختلف اظهار کرد:  نمایندگان خود برای ناکارآمدی کابینه دولت دست به کار شدند و منتظر تغییر و تحول از طرف دولت نماندند و شروع به استیضاح‌های پی در پی کردند که هنوز هم ادامه دارد.

احتمال دخالت واعظی و نوبخت در چیدمان کابینه

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد انتقادات برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر دخالت‌هایی از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در معرفی وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز این شک را به وجود می‌آورد که در چینش وزرای جدید و ترمیم کابینه نقش داشته و از طرفی گرایشات آقای واعظی  نیز به همین صورت است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات ادامه داد:  علیرغم اینکه روحانی توسط اصلاح‌طلبان به قدرت رسیده است، ولی واعظی به طور صریح نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی آقای روحانی را انکار کرد؛ در حالی که نوبخت بار‌ها به نقش اصلاح‌طلبان در رئیس‌جمهور شدن روحانی تاکید کرده است.

صوفی خاطرنشان کرد: اگرچه پیروزی روحانی تنها با حمایت اصلاح‌طلبان ممکن بود اما واعظی نقش حمایتی اصلاح‌طلبان از روحانی را منکر و اعلام کرده است که رای روحانی در انتخابات تنها رای خود او بوده است.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در خصوص دخالت‌های واعظی در چینش کابینه تاکید کرد:رویکرد واعظی مخالفت با حضور اصلاح‌طلبان در دولت است در نتیجه گرایش رئیس دفتر رئیس‌جمهور امکان دخالتش در چینش و چیدمان کابینه را محتمل می‌سازد.

حزب اعتدال و توسعه حق دخالت در انتخاب وزرا را دارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه نزدیک‌ترین جریان به روحانی است و به طور طبیعی آن‌ها حق دارند در انتخاب وزرای پیشنهادی دخالت کنند و در حقیقت در این انتخاب دخیل هستند اما حزب اعتدال و توسعه یک دست نیست، به طورمثال واعظی رویکردش مخالفت با حضور اصلاح‌طلبان در دولت است  اما نوبخت اصلاح‌طلبان را یک شریک سیاسی مسلم می‌داند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در مورد تاثیرات حزب اعتدال و توسعه بر رئیس جمهور تصریح کرد:کاش روحانی متاثر از حزب متبوع خودش باشد نه اینکه آینده‌اش را در جذب جریان سیاسی رقیب بداند چراکه از نظر رقیبان روحانی او یک غرب‌گراست.

استعفای عارف از ریاست شورای عالی صحت ندارد

صوفی درباره استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: این موضوع صحت ندارد، هرچند عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری قبلی بوده و هنوز هیئت رئیسه شورای عالی جدید مشخص نشده است در جلسه آینده این شورا هیئت رئیسه و رئیس آن مشخص می‌شود.

عضو شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات ادامه داد: شورای عالی فقط یک جلسه به منظور اعلام موجودیت برگزار کرده و  تمامی ارکان شورای عالی در جلسه بعدی شورا مشخص می‌شود.

وی در مورد انتقادات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نسبت به اعضای شورای عالی سیاستگذاری تاکید کرد: این ایرادات به بزرگی که در فضای مجازی بیان شد، نیست و تنها یکی از این انتقادات به این شورا، اکثریت اعضای حقیقی به نسبت اعضای حقوقی بود.

احتمالا ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری ثابت است

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان در خصوص ابهاماتی که درباره ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری وجود داشت، تاکید کرد: این ابهامات ناشی از فضای مجازی بوده و این ابهامات برطرف شده است. برخی از اعضا اخباری را مبنی بر این انتقادات منتشر کردند که این مساله صحیح نیست.

صوفی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است ایرادات جزئی به ترکیب شورای عالی وجود داشته باشد اما این مسائل قابل حل است و به احتمال زیاد ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری ثابت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار