مدیرکل دفتر امور مراکز شبانه‌روزی توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش بودن بیش از ۸۳۵ هزار نفر معلول مستمری بگیر بهزیستی خبر داد.

///امروز/// بیش از ۸۳۵ هزار نفر معلول مستمری بگیر بهزیستی هستندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی سراج مدیر کل دفتر امور مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از حمایت یک میلیون و 380 هزار نفر معلول توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 11.2 درصد دچار اختلالات بینایی، 39 درصد جسمی_حرکتی، 24.4 درصد ذهنی، 8.2 درصد اختلالات روانی، 13.2 درصد شنوایی، 3.9 درصد گفتاری هستند.

وی بیشترین تعداد معلولان را مربوط به افراد جسمی_حرکتی و پس از آن ذهنی برشمرد و گفت: بر این اساس 15.7 درصد افراد دارای معلولیت خفیف، 15 درصد خیلی شدید، 37 درصد شدید و 29 درصد متوسط بر اساس تشخیص و نوع شدت معلولیت افراد محاسبه شده‌اند.

مدیر کل دفتر امور مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از 17 دصد معلولیت‌ها بر اثر بیماری‌ها رخ داده است، افزود: با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی سوانح رانندگی، اختلالات ژنتیکی و مادرزادی از دیگر عوامل افزایش معلولیت در جامعه شده است.

وی یکی از باورهای غلط قومی و قبیله‌ای در برخی از نقاط کشور  را ازدواج‌های فامیلی عنوان کرد وادامه داد:  در ازدواج‌های فامیلی درصد تولد فرزندان معلول خیلی زیاد است و متاسفانه هنوز فرهنگ سازی لازم در خصوص ضرورت انجام مناسب و تخصصی مشاوره ژنتیک در برخی از استان‌های کشور صورت نگرفته است.

سراج با اشاره به اینکه از زمان تشکیل سازمان بهزیستی کشور تاکنون بالغ بر 835 هزار و 241 نفر مستمری بگیر تحت حمایت این سازمان قرار گرفته است، اذعان کرد: از سال گذشته تاکنون و با احتساب افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست تعداد 570نفر به مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور اضافه شده و با رشدی 2 برابر روبه رو شده ایم که خود قابل تقدیر است.

مدیر کل دفتر امور مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در پایان با تأکید بر افزایش مستمری و کمک هزینه معیشتی معلولان یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که جامعه با حذف هزینه‌های اضافی و بازگشت آن به خانواده‌های نیازمند و معلول بتواند در راستای حرفه آموزی و توانمندسازی این افراد گامی برداشته شود.

گفتنی است؛ بیشترین تعداد مستمری بگیران مربوط به بهزیستی استان تهران با تعداد 106 هزار و 587 نفر و کمترین آن مربوط به استان قم با تعداد 7 هزار و 55 نفر به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلولان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار