سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:باید برای سالمندان ارائه خدمات اجتماعی-اقتصادی را به 2 تا 3 برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنفرانس منطقه‌ای سالمندی که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سالمندی یک موهبت الهی است.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در کشور افزایش یافته است، افزود: باید بتوانیم به زبان و استعداد سالمندان در ۲۹ کشور دنیا توجه کنیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، جمعیت سالمندان در کشور ٩.٣ درصد بوده است و همچنین در حالی که رشد جمعیت کشور تنها ١.٢ درصد بوده، رشد جمعیت سالمندی به ٣.٨ درصد رسیده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید برای سالمندان ارائه خدمات اجتماعی-اقتصادی را به 2 تا 3 برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در طول این چند سال برنامه‌ریزی‌های مشخصی برای سالمندان شکل گرفته است، ادامه داد: از جمله این اقدامات استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان و تشکیل کارگروه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ذیل وزارت بهداشت و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی ذیل وزارت تعاون کار بوده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: تدوین و تصویب سند ملی سالمندان از دیگر اقدامات انجام شده است و این سند با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان تهیه شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: سند ملی سالمندان با توجه به ابعاد مختلف زندگی آنان و به عنوان حلقه ارتباطی بین سالمندان و دولت در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های علمی و تخصصی و اجرای پیمایش ملی سالمندان با همکاری صندوق بین المللی جمعیت سازمان ملل و اساتید دانشگاهی برای بررسی ابعاد اقتصادی - اجتماعی و سلامت سالمندان صورت گرفته است، افزود: این همایش در حال حاضر در دست اجراست و تلاش می‌کنیم تا شرایطی فراهم کنیم که با استفاده از این پیمایش تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر شواهد علمی باشد.

محسنی بندپی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب بین‌المللی و صندوق بین المللی از سازمان ملل و سازمان help age از این موهبت و جمعیت فعال در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار