نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آموزشگاه شهید بهشتی ناحیه یک گفت: پیامبرای برای تربیت انسان ها مبعوث شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که در آموزشگاه تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه یک اردبیل سخن می گفت با بیان اینکه خدا مالک انسان ها است و سرنوشت او را به دست پیامبران سپرده است، اظهار داشت: خداوند حکومت و قانون را در اختیار بشر قرار نداده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت نوعی تصرف است و نظام ولایت فقیه بر همین اساس پایه ریزی شده است، خاطر نشان ساخت: خداوند هیچگاه این مهم را در اختیار کسانی که نامحرم به انسان ها هستند قرار نخواهد داد.

امام جمعه اردبیل افزود: بشر می تواند قوانین مورد نیاز خود را از اصول کلی که خداوند در اختیار او قرار داده است استنباط نماید.

آیت الله عاملی با عنوان اینکه خداوند به تمام ابعاد بشری توجه دارد، گفت: پروردگار عالم تربیت بشر را بر عهده پیامبران گذاشت تا آداب و رسوم چگونه زندگی کردن را به آن ها بیاموزند و نیز نفس و استعداد های خدادادی اورا تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش قرآن را بعنوان منشور حکومت و تربیت معرفی کرد و اظهار داشت: خداوند در قران کریم نظام تبلیغی، تربیتی و سبک زندگی را ارائه کرده و برای هر یک از مراحل زندگی قانونی خاص خود را وضع نموده است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنن به لزوم انتخاب امامان بعد از پیغمبر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مرجعیت علمی برای قرآن و نیز تبیین و ارائه احکام برای مردم از جمله مواردی است که خداوند مسئولیت پیامبر را بعد از وی بر عهده امامان قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از امامان با عنوان " میزان" یاد می کند، تصریح کرد: حضور امامان باعث شده است تا فرقه های مختلف نتوانند مفاهیم قرآنی و احادیث را به نفع خود معنی کنند.

انتهای پیام/ح

خدا مالک انسان ها است

 

برچسب ها: آموزش و پرورش ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.